La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) continua amb un intens programa de press trips i fam trips per tal de mostrar les múltiples experiències que ofereix l’illa a públics de diferents segments i edats. A principis de juny han coincidit tres d’aquests viatges adreçats a agències de luxe brasileres, un programa de televisió italià i joves influencers de xarxes socials. Totes les visites han tingut un component gastronòmic especial, aprofitant el mandat de Menorca com a Regió Europea de Gastronomia.
Per una banda, 7 agències de viatge brasileres especialitzades en luxe han visitat l’illa acompanyades per representants de l’Oficina Espanyola de Turisme a Sao Paulo i d’Air Europa. El programa de visites s’ha centrat en els interessos d’aquestes agències: luxe, experiències slow, allotjaments premium, experiències úniques, cultura, artesania, compres i gastronomia. Els agents han visitat allotjaments de luxe i de cinc estrelles que poden ser interessants per a diversos perfils de clients; han navegat per veure la posta de sol i també per viure una experiència d’astroturisme des de la mar; han assistit a un tast de vins i a un showcooking de salsa maonesa; han conegut la Menorca Talaiòtica, l’artesania i l’oferta de compres, i també han degustat propostes gastronòmiques tant tradicionals com més innovadores. El fam trip ha comptat amb la col·laboració d’algunes empreses menorquines especialitzades en experiències premium. El grup brasiler ha valorat especialment la bona conservació del territori, la gastronomia illenca i en general la idoneïtat de Menorca per a viatges de turisme slow, que és el que més interessa als seus clients.
A part, un equip del programa televisiu Dreamsroad s’ha traslladat a Menorca per gravar un capítol a l’illa. Dreamsroad és un programa de viatges en moto, presentat per Valeria Cagnoni i Emerson Gattafoni que s’emet des de l’any 2003 a la cadena de televisió Rai 1 d’Itàlia. Els presentadors viatgen en moto per tot el món cercant destins sorprenents i amb cultures diverses. Organitzat per la FFTM en col·laboració amb la Oficina Espanyola de Turisme a Milà, durant el seu viatge a Menorca han rodat al Fort de Marlborough, Líthica, el Museu de Menorca, el Llatzeret, Maó, Ciutadella, la Naveta des Tudons i la Cova de s’Aigua, entre altres. També han conegut la gastronomia illenca i han visitat a diversos productors de formatge i vi.
Finalment, entre el 4 i el 6 de juny un grup d’influencers d’Instagram i Tik Tok han viatjat a Menorca acompanyant els guanyadors d’un sorteig organitzat per Baleària a Instagram: el Baleària Mystery Tour, que regala viatges de cap de setmana sorpresa a les Balears juntament amb creadors de contingut. Els joves instagramers han gaudit de la gastronomia i els productes típics de Menorca, han vist com s’elabora el formatge artesanal D.O. Mahón-Menorca, han fet una excursió en caiac per Fornells, han passejat per Maó i Ciutadella, han visitat la Naveta des Tudons i han descobert el cel estrellat de Menorca amb un sopar amb experiència Starlight.
Els influencers que han participat en aquesta darrera acció són Sara Cisneros (Instagram @saracisnerosg 249.219 seguidors / Tiktok @saracisnerosg 1.700.000 seguirors); Mario Baeza (@mario_baeza 64.060 s. / @mario_baezaa 345.900 s.); Andrea González (@aandreaglez 30.744 s. / @aandreaglez 338.700 s.) i Javier Ausin (Instagram @jausin 21.757 s.).