El servei de Promoció Turística del Consell Insular ha signat un contracte menor amb Sa Cooperativa del Camp de Menorca per a l’organització de formació orientada a productors del sector primari sobre la venda de producte local al canal HORECA. Aquesta acció està emmarcada dins el Pla de Sostenibilitat Turística «Menorca Reserva de la Biosfera – Turisme 0CO2», al seu bloc «Turisme 0CO2 Formació».
A través d’aquesta iniciativa se cerca crear i promoure nous productes i noves activitats turístiques, com pot ser el turisme gastronòmic, que donin suport al sector turístic ja establert i les seves activitats, juntament amb les activitats complementàries del sector agropecuari i alimentari, atreure nous perfils de turistes, i fer possibles l’oferta d’activitats especialitzades i amb valor afegit, tot creant demanda, amb la idea que aquesta estimuli el sector turístic, el desestacionalitzi i el faci més sostenible.
D’aquesta manera, Sa Cooperativa del Camp de Menorca ha organitzat una jornada on s’oferirà orientació als productors del sector primari, s’analitzarà la situació actual del producte local i es debatrà el futur del mateix, especialment el que implica la venda d’aquest producte en grans volums, i que tindrà lloc dia 10 de juny, a les 11.00 h, a l’Hort de Sant Patrici de Ferreries.
En concret, durant la jornada, es tractarà sobre:
– Les condicions actuals que han de complir els productors per vendre a hotels i restaurants a gran escala.
– Anàlisi sobre les demandes actuals del mercat, tenint en compte les noves tendències, i s’avaluaran les dificultats existents (format del producte, volum de producte disponible per temporada…).
– Analítiques de preus i incidència dins la compra; qualitat dels productes; formats disponibles i desitjables, etc.
– Anàlisi i debat de solucions que garanteixin un bon recorregut dins la cadena de distribució i permetin gaudir de l’excel·lència del producte local. Exposar sinergies i compromisos entre productors i distribuïdors.
– Donar a conèixer els nous productes i parlar dels que necessiten un reforç.
– Millorar el coneixement i la consideració envers el producte local a través d’experiències gastronòmiques, visites guiades i tasts en els mateixos llocs de producció per tal que els professionals del canal Horeca el coneguin millor.
– Tractar el decret Llei de turisme de les Balears pel qual es farà obligatori incloure un tant per cent (entre el 3 i el 5%) de producte local en la compra dels establiments turístics.
Programa de la jornada
11.00 h Benvinguda
11.05 h a 13.00 h Taula rodona formativa
13.30 a 14.00 h Dinar de tast de productes locals
15.00 h Debat i conclusions finals
Sa Cooperativa del Camp
Sa Cooperativa del Camp està formada per més de 500 socis i productors. Es tracta d’una cooperativa de pagesos amb més de 77 anys d’història. La seva missió i objectiu posicionar el producte agroalimentari en els mercats actuals i futurs, productes que formen el teixit empresarial del sector primari i que es comercialitzen, des de 2013, amb una plataforma dinàmica que posa en coneixement, dona visualització i promociona el producte local especialment dels seus associats.