Sota el títol de “Gaudeix Menorca amb els cinc sentits”, un grup de nou periodistes alemanys ha visitat Menorca en un fam trip organitzat per la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) conjuntament amb l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) a Berlín i el touroperador Wikinger Reisen, especialitzat en viatges de senderisme.
Els periodistes han estat a l’illa entre els dies 11 i 15 de juny, amb un programa enfocat al turisme actiu, el turisme cultural i la gastronomia. Durant la seva estada han visitat alguns dels principals monuments de la Menorca Talaiòtica, com la Naveta des Tudons o el poblat de Torralba d’en Salort, dos dels béns candidats a formar part de la llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO. A més, han fet un recorregut per les Pedreres de S’Hostal-Líthica, on han tingut l’oportunitat de conèixer un dels llocs més singulars de Menorca, hereu d’un dels oficis més arrelats, com el de l’extracció de marès. Per a conèixer de primera mà la gastronomia de l’illa l’any que Menorca ostenta el mandat de Regió Europea de Gastronomia, els periodistes han gaudit d’un berenar menorquí a base de producte local. També han viscut una experiència Starlight d’observació d’estrelles, aprofitant les bones condicions del cel nocturn a Menorca.
Aquesta acció suma al press trip que va tenir lloc a finals de maig, quan un grup de sis periodistes alemanys va visitar l’illa amb la col·laboració de l’oficina espanyola de turisme a Berlín interessats en conèixer l’oferta de turisme sostenible que ofereix la destinació. En aquella ocasió, els periodistes van visitar alguns establiments i agroturismes que segueixen bones pràctiques mediambientals i d’eficiència energètica, així com finques productores d’agricultura orgànica i de productes com l’oli d’oliva i el vi seguint processos artesanals, a més d’assaborir els productes locals i els plats de la gastronomia menorquina.
Aquestes accions promocions responen a l’objectiu de la FFTM i la direcció insular de Promoció Turística i Fons Europeus del Consell Insular de diversificar mercats emissors i atraure un perfil de viatgers que facin més sostenible l’activitat turística a l’illa i que permetin allargar la temporada.