Díaz insisteix a demanar a les grans distribuïdores un cistell de la compra bàsic amb productes saludables La vicepresidenta segona els emplaça a una nova reunió "llarga" i defensa que la proposta és "perfectament legal"

 

ACN Madrid – La vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha insistit a demanar a les grans distribuïdores un cistell de la compra bàsic que inclogui productes saludables. En roda de premsa aquest dilluns després de reunir-se amb les associacions que agrupen les grans distribuïdores i amb associacions de consumidors, Díaz ha reclamat que s’avinguin a fer aquesta mena d’oferta comercial i que “garanteixin una alimentació sana” incloent-hi “productes frescos, carn, peix, fruites, hortalisses i lactis” així com “un cistell per a persones celíaques”. Carrefour ja ha llançat el seu cistell de la compra, que no compleix amb els requisits sol·licitats per Díaz.

La vicepresidenta ha explicat que mantindrà una nova reunió “llarga” amb les grans distribuïdores per analitzar les propostes de totes les parts en profunditat. “El que els hem fet és una proposta que estudiaran”, ha dit Díaz, que ha remarcat que Carrefour va llançar el seu seu cistell abans d’analitzar la petició del govern espanyol.
“Aquesta entitat ha quedat en estudiar-ho i donar-nos retorn sobre la proposta que els hem fet”, ha afirmat la vicepresidenta, que ha defensat que ha vist una “actitud constructiva” i que el plantejament de l’executiu és “perfectament legal”.

El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha evitat valorar l’oferta comercial de Carrefour i ha remarcat que les companyies poden fer “les que els semblin oportunes”, però que l’executiu els presentarà “una guia d’orientació basada en l’evidència científica perquè la composició final de la cistella estigui orientada a complir amb els objectius de consum saludable”.

“Propostes múltiples”

Díaz ha explicat que les associacions amb qui s’han reunit han fet “propostes múltiples”, però que no han tingut prou temps de treballar-les en la reunió d’aquest dilluns. La vicepresidenta segona ha defensat que a les grans distribuïdores “se’ls pot demanar un esforç” per repercutir el seu marge de benefici en favor dels ciutadans.

En un comunicat, Facua ha explicat que ha reclamat al govern espanyol que fixi preus màxims o topalls als marges de comercialització si el sector de la distribució no retalla els seus “desproporcionats” marges. L’associació de consumidors defensa “una política d’intervenció de preus d’aliments bàsics, encara que està oberta que les patronals de la distribució ofereixin altres solucions” com les cistelles bàsiques. “L’associació valoraria un compromís del sector per retallar els seus marges sempre que sigui real”, sosté.

Representants de les grans distribuïdores, per contra, no han vist amb bons ulls la proposta de Díaz i han defensat que les cadenes de supermercats ja estan fent esforços per contenir preus, que tenen un comportament responsable i que ja tenen productes contínuament en oferta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.