El Consell Insular de Menorca, la Fundació NEMO, el Centre Arrels i l’Associació de pares amb TDA-H de Menorca han anunciat avui la prestació d’un nou servei d’abordatge dels problemes de comportament d’infants i adolescents amb TDA-H, el qual ha de permetre reduir o eliminar les conductes inadequades, així com generar i fomentar els comportaments desitjables en la infància i adolescència. La presentació ha anat a càrrec de la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, i el representant de l’Associació de Pares amb TDA-H de Menorca, Tomeu Pons.
Com ha manifestat la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, ‘les persones amb comportament inadequats generen un malestar important al seu entorn i en si mateixos, i tenen un risc més gran de patir rebuig social i es redueixen les seves oportunitats de participar en la societat. Per açò, amb el ‘Programa de maneig de problemes de conducta durant la infància i/o adolescència’ es volen posar a disposició del professorat, la família i els propis afectats d’un millor coneixement sobre tècniques d’aprenentatge per millorar la capacitat d’atenció i integració dels alumnes amb dificultats a l’aula’.
Els objectius que es persegueixen amb aquesta iniciativa són:
– Oferir un espai on les famílies puguin plantejar les seves dificultats envers els problemes de conducta dels seus fills amb TDA-H.
– Adequar un espai on les famílies i els infants puguin rebre eines per a la millora de tècniques d’aprenentatge.
Proporcionar la informació necessària per entendre les causes de les conductes inadequades.
– Ajudar a identificar a la família els antecedents i les conseqüències de cada conducta.
– Facilitar el desenvolupament de la capacitat d’observació del que passa en l’entorn del comportament del nen, incloses les mateixes reaccions dels pares.
– Donar a la família estratègies de maneig amb relació a les dificultats de conducta.
– Supervisar la implementació de les estratègies aportades.
– Empoderar a la família per tal que puguin generalitzar aquests aprenentatges i els mantinguin a llarg terme.
Per al desenvolupament del programa, s’oferiran sessions individuals, dirigides per un professional de la neuropsicologia, amb els pares i mares de l’infant amb TDA-H. Aquestes sessions presencials tindran una durada d’una hora i una freqüència setmanal, i es preveu un període de feina d’un any escolar. En funció de les necessitats de cada cas, el nombre de sessions podrà ser modificada de cara a una major efectivitat del treball. En els casos en els quals així es consideri es treballarà també en format individual amb l’infant/adolescent afectat, i no només amb la família. Així mateix, en els casos que es consideri, es duran a terme sessions grupals.