La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) viatja a la capital britànica per participar en una nova edició de la World Travel Market (WTM) que es celebra del 7 al 9 de novembre. Durant el proper dilluns i dimarts, la delegació encapçalada per la presidenta del Consell Insular de Menorca i de la FFTM, Susana Mora, i la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, mantindrà una agenda de reunions amb touroperadors, agències de viatges, companyies aèries i representants de l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) a Londres. L’objectiu és conèixer les previsions de reserves d’estades vacacionals i la connectivitat aèria per a 2023 així com reforçar el posicionament de la Marca Menorca en el mercat britànic.
“Menorca ha demostrat la seva fortalesa en el mercat britànic amb una important recuperació de viatgers aquest 2022 després d’uns anys convulsos marcats per la pandèmia sanitària i per les incerteses que planejaven en el sector en el moment de la fallida de Thomàs Cook i la sortida del Regne Unit de la Unió Europea”, assegura la presidenta Susana Mora. “Hem de seguir fent feina de manera conjunta amb el sector privat per consolidar la marca en un segment estratègic per a la indústria turística de l’illa en el context econòmic actual i amb un escenari de crisis inflacionista”, ha afegit.
Pendents de conèixer les estadístiques d’octubre, de gener a setembre, Menorca ha registrat unes 415.000 arribades de passatgers procedents del Regne Unit. Tot i que aquestes dades globals representen un descens del 10,4 % en comparació a 2019, la presidenta destaca dos aspectes. Per una banda, els britànics que han viatjat a l’illa durant els mesos de març i abril han registrat un increment del 85 % respecte el mateix període de 2019. Per altra, les places disponibles per volar a Menorca des de la darrera setmana d’octubre fins a finals de novembre són un 21,4 % superiors a 2019. “Es tracta de dos indicadors positius des del punt de vista de la feina que s’està fent per a la desestacionalització i la distribució dels fluxos de visitants fora de la temporada alta”, diu Susana Mora.
A banda de les reunions fixades per la FFTM, l’agenda de la presidenta a la WTM inclou altres tres esdeveniments. Dilluns signarà un protocol d’intencions amb la presidenta del Cabildo de Lanzarote en torn a la celebració dels 30 anys de la declaració de les dues illes com a Reserva de la Biosfera per part de la UNESCO i dimarts participarà en l’acte promocional organitzat a l’estand de les Illes Balears per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) i assistirà a l’acte “Sustanaible Spain” convidada per l’OET de Londres, on la delegació de Turespaña presentarà Menorca com un exemple i model de destinació sostenible. La directora insular de Promoció Turística, per la seva part, acudirà dimecres migdia a un acte organitzat conjuntament amb la companyia Vueling per a promocionar la destinació entre una vintena de periodistes i influenciadors britànics.
Amb la WTM de Londres, la Fundació Foment del Turisme de Menorca arrenca un nou calendari d’accions promocionals que inclouen la participació de fires generalistes i temàtiques, workshops i viatges de premsa i familiarització (press trips i fams trips) que tenen com objectiu donar a conèixer les experiències sostenibles que ofereix Menorca fora de temporada alta, així com millorar la connectivitat al llarg de tot l’any com a un factor clau per avançar en la desestacionalització i per brindar als propis menorquins més oportunitats de connexió i de viatjar fora de l’illa.