Menorca avança la connectivitat amb Regne Unit per a la temporada del 2023

Foto: Bep Al·lès©

Les reunions mantingudes durant la primera jornada de feina de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a la World Travel Market ha servit per posar de manifest les previsions de dues companyies d’avançar un mes les seves operacions amb l’illa respecte aquest any

La delegació de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), encapçalada per la presidenta del Consell Insular, Susana Mora, i la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, tanca la primera jornada a la World Travel Market de Londres destacant unes dades molt positives en matèria de connectivitat. Per a 2023, dues companyies aèries tenen previst avançar un mes l’operativa de connexions de Menorca amb Regne Unit en comparació a aquest any 2022.

En concret, Easyjet i British Airways estrenaran connexió la darrera setmana del mes de març des dels aeroports de Luton i Gatwick, respectivament, quan aquest any van arrencar els vols la primera setmana d’abril. Pel que fa a la resta de companyies aèries que enllacen Menorca amb Regne Unit mantenen l’inici d’operacions respecte el 2022 al mes d’abril i, en alguns casos, al mes de maig, un calendari que enguany ja s’ha avançat respecte anys anteriors. Tot i que les companyies no han donat a conèixer encara el volum total de seients que posaran a disposició per volar a l’illa el 2023, tot apunta que es mantindrà en uns paràmetres similars als actuals.

Per a la presidenta del Consell, “aquests primers indicadors sobre com es presenta l’any 2023 posa damunt la taula com la feina que s’està fent per a la desentacionalització té efecte i com l’esforç de l’administració per tancar acords de comàrqueting per impulsar la connectivitat d’hivern també té una incidència positiva a l’hora de reforçar el posicionament de la marca Menorca en mercats tant estratègic com el britànic”. Susana Mora afirma que s’ha de continuar treballant per donar a conèixer les experièncienies que ofereix la destinació els 365 dies a l’any, en àmbit com el turisme actiu, la natura, la gastronomia o la cultura, per generar demanda en el mercat britànic i que les pròpies companyies vegin atractiu i interessant establir i consolidar una operativa de rutes durant tot l’any.

En aquesta edició de la WTM de Londres, la feina de la FFTM també va encaminada a explorar la possibilitat d’incidir en un segment de viatger sènior, d’un perfil entorn els 55 anys amb possibilitats per fer viatges i escapades més curtes en qualsevol moment, un target que agències com Viajes El Corte Inglés i Logitravel tenen un gran interès en treballar-hi a curt i mig termini.

L’agenda de la delegació menorquina a la WTM continua demà amb més reunions de feina i amb la participació de la presidenta en l’acte promocional organitzat a l’estand de les Illes Balears per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB); i a dues trobades amb representants de la companyia Vueling i amb l’Oficina Espanyola de Turisme a Londres. La directora insular de Promoció Turística, per la seva banda, també assistirà a l’acte “Sustanaible Spain” convidada per l’OET de Londres, on la delegació de Turespaña presentarà Menorca com un exemple i model de destinació sostenible.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.