“L’aprenentatge servei a Menorca per una societat educadora i inclusiva” és el títol del projecte al qual s’ha concedit l’ajut específic d’investigació en el sector educatiu, que convoquen conjuntament el Consell Escolar de Menorca i l’IME. La finalitat d’aquest ajut és el de fomentar una educació de qualitat, comunitària, resilient i transformadora a Menorca a través de la investigació i recerca científica.
Les bases d’aquesta ajut incidien en el que fet es donaria prioritat a projectes que contribuissin a una educació basada en l’equitat, la cohesió, la defensa del medi ambient, la participació, la responsabilització ciutadana i l’acollida de la diversitat. I aques és el cas del projecte que han presentat Núria Carretero Marí i Glòria Garcia Navarro, que han descrit el seu projecte com “d’investigació en pedagogia social que contribuirà a la responsabilització ciutadana en l’educació comunitària del territori a l’illa de Menorca.” Les responsables del projectes asseguren al document presentat que “l’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. L’aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb benefici social, no un programa educatiu sinó una manera d’entendre la pedagogia.”
Pel que fa als perfils de l’equip, Núria Carretero Marí és llicenciada en Geografia i Història amb l’especialitat d’Història de l’Art, diplomada en Turisme i Graduada en Educació Social. Ha exercit de professora en diferents centres educatius d’educació secundària obligatòria, formació ocupacional i postobligatòria. Actualment exerceix de cap d’estudis i professora de formació professional en un centre d’educació secundària obligatòria.