Aquest objectiu queda reflectit en els comptes de l’any que ve, en què els recursos destinats a la connectivitat sumen 1,2 milions d’euros, el que representa un increment del 19% respecte aquest exercici. En global, per al 2023 la Fundació gestionarà un pressupost de 6.302.223 euros, dels quals 3,3 milions corresponen a les accions de promoció, prop d’1 milió d’euros a la consolidació dels productes turístics, i 290.000 euros per a les accions relacionades amb la recerca, anàlisi, innovació i coneixement del sector.
Les accions en matèria de connectivitat previstos en el Pla d’Actuació 2023 passen també per analitzar i generar oportunitats d’obertura de noves connexions, així com fomentar l’oferta en aquells mercats emissors que necessiten un impuls. Pel que respecte a l’estratègia de donar a conèixer i consolidar la diversitat d’experiències que ofereix l’illa, la Fundació es vol centrar en tres productes concrets: Menorca Regió Europea de Gastronomia, la Menorca Film Commission i la Menorca Convention Bureau, sense deixar de banda els productes ja consolidats, prestant atenció a les noves tendències que demanden els viatgers, i tenint molt present l’objectiu de continuar sent un referent en matèria de sostenibilitat.
Després d’un any de mandat com a Regió Europea de Gastronomia, es continuarà treballant amb tots els col·laboradors per ser un referents en turisme gastronòmic, a la vegada que s’obren noves oportunitats de col·laboració amb el sector primari per ampliar l’oferta de turisme d’experiències, amb el suport i la mentorització de SEGITTUR. Aquest 2022 ha estat l’any de la presentació oficial de la Menorca Film Commission i la seva integració a la Spain Film Commission. A partir d’ara, la feina serà donar a conèixer Menorca en el mercat internacional com un plató cinematogràfic a l’aire lliure; donar continuïtat a la nova línia de patrocinis per a captar rodatges, i organitzar una segona edició de Menorca Film Market, entre altres iniciatives. En la mateixa línia, la Fundació es planteja promocionar l’illa com una destinació atractiva per a la celebració d’esdeveniments i per al turisme de negocis, congressos i reunions de treball.
Es continuarà treballant en el turisme familiar; es promocionaran activitats de natura i de turisme actiu al llarg de tot l’any; es potenciarà la Menorca Starlight i el producte del cel nocturn com element desestacionalitzador; i s’apostarà per posicionar Menorca en el segment del turisme prèmium i de luxe que valora i aprecia l’autenticitat de les experiències i els recursos turístic que l’illa poc oferir gràcies a l’aposta ferma del sector privat.
“L’estratègia de promoció per al 2023, per tant, anirà orientada a la redistribució dels fluxos turístics a través de la connectivitat i la diversificació dels productes i les experiències turístiques, amb accions que inclouen, entre d’altres, viatges de premsa i d’agents de viatge per a conèixer i descobrir en primera persona tot el que l’illa ofereix al llarg de l’any; assistint a fires; i fent accions conjuntes amb touroperadors i les Oficines Espanyoles de Turisme en els mercats emissors”, afirma Susana Mora.