Gràcies a aquest conveni, el Consell Insular i el Servei de Salut disposaran, respectivament, del registre actualitzat de totes les persones que tenen accés amb identificació del seu perfil o rol d’accés i l’àmbit de les dades a les quals poden accedir. La subscripció d’aquest conveni dels centres i entitats es farà mitjançant un document d’adhesió que es configura com un requisit preceptiu per tal que aquestes entitats i centres puguin accedir a l’intercanvi de dades entre els programes mencionats.
D’aquesta manera, tant el Consell Insular com el Servei de Salut tindran accés a un registre comú de consentiments i revocacions, que serà de propietat compartida. Qualsevol activitat sobre aquest haurà de tenir l’autorització de les dues entitats, per açò, s’establiran mecanismes de coordinació i cooperació entre ambdues parts que permetin donar respostes a les peticions de les persones usuàries.
Així, s’incorporarà a l’entorn d’aquests programes la informació clínica i la informació social de les persones usuàries que tingui interès i rellevància en el procés d’atenció compartida, millorant el procés de valoració dels pacients i usuaris i la correcta presa de decisions per parts dels professionals sanitaris i socials.