El Govern ha fet efectiva des d’avui la internalització dels serveis informatius de la radiotelevisió pública IB3 i dels seus serveis associats, que suposa la subrogació de les places de 315 treballadors i treballadores a l’Ens, la qual cosa afecta a unes 350 persones.
D’aquesta manera, el Govern de les Illes Balears, així com els partits que li han donat suport en aquesta qüestió, mostren el seu compromís per una ràdio i una televisió independents, de qualitat i amb una funció de servei públic essencial . La inversió que assumeix el Govern per fer-ho possible és d’aproximadament 3,8 milions d’euros anuals.
Aquest dimecres, la presidenta del Govern, Francina Armengol, ha visitat les instal·lacions de Son Bugadelles, a Calvià, i ha pogut conversar amb els seus professionals, acompanyada de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, Mercedes Garrido, del director general de l’EPRTVIB, Andreu Manresa, així com per altres directius i els representants dels comitès de les diferents empreses que s’internalitzen.
La presidenta ha destacat que «era un compromís que teníem des del Govern i dels partits que li donen suport i hem complit amb la paraula donada, amb una internalització que és de justícia per als treballadors i treballadores de la televisió i la ràdio públiques».
Armengol ha explicat que internalitzar aquestes 315 places «suposa multiplicar per quatre la plantilla d’IB3, la qual cosa vol dir que la feim més forta, empoderada i poderosa en un moment en el qual la societat necessita uns mitjans públics amb garantia de pluralitat en la informació, veracitat i objectivitat perquè és un dret que la ciutadania té».
Aquest procés arriba quan IB3 complirà 18 anys el pròxim 1 de març, i ho fa «amb una projecció de més empenta, amb més personal propi, amb garantia de més mitjans, amb projecció de futur i amb unes bones dades d’audiència que són fruit de la feina dels magnífics professionals que té la casa», ha remarcat la presidenta.
En concret, suposa la integració dels treballadors i treballadores de cinc contractes diferents que han estat prorrogats fins el dia 31 de gener de 2023: el servei de suport tècnic de l’ens públic (20 persones); el servei d’operació tècnica dels equips i sistemes d’IB3 Ràdio (15 persones), el servei d’operació tècnica dels equips i sistemes d’IB3 Televisió (31 persones); el servei de producció de materials audiovisuals i multiplataforma de continguts informatius. (202 persones) i el servei d’explotació d’estudis i exteriors d’IB3 Televisió. (47 persones).
Un cop es produeix la subrogació, els passos que cal seguir seran la convocatòria d’eleccions parcials per constituir el nou Comitè d’Empresa; la negociació amb el nou Comitè d’Empresa per a la integració definitiva del personal i l’adaptació a les condicions públiques, i, finalment, la negociació d’un nou conveni col·lectiu. La subrogació dels 315 llocs de treball es produeix en les mateixes condicions que actualment tenien, tot i que passaran a ser considerats personal laboral, en tractar-se de personal d’una empresa pública.
Les condicions per a la internalització s’han anat treballant en una comissió conjunta entre el Govern, la direcció de l’ens i el comitè d’empresa. Per preparar el procés, el Consell de Govern del passat 14 de novembre va autoritzar una despesa de 645.919 euros per a l’adquisició de càmeres i accessoris per a la producció dels serveis informatius d’IB3. El procés d’internalització obliga a la compra d’equips que fins al moment eren aportats per les empreses adjudicatàries, amb la finalitat de continuar oferint els serveis informatius amb les mateixes condicions que fins ara s’han realitzat.
A més a més, també per avançar cap a la internalització, es va autoritzar una despesa de 895.388 euros a favor de l’ens públic per a la contractació del subministrament amb rènting de 36 vehicles durant quatre anys, de l’1 de febrer del 2023 a l’1 de febrer del 2027, per assegurar la mobilitat necessària de l’equip de notícies de la ràdio i la televisió.