El portaveu del Partit Popular de Ciutadella, Joan Benejam, entén que el document que hi ha ara mateix damunt la taula està mancat encara de propostes reals i efectives per millorar la mobilitat a Ciutadella. Comprenent que s’està encara en una fase d’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), sí que avança ja allò que, segons ell, caracteritza un document al que falta concreció i capacitat per a resoldre problemes existents.
«El Pla no es pot centrar només en dir que hem d’anar més a peu, en velo i en patinet elèctric. Açò ja ho sabem, tots defensam la sostenibilitat i el respecte cap a l’entorn. Per a dir açò no fa falta gastar ni un euro. Un Pla de Mobilitat ens ha de donar propostes de solucions reals. Per exemple, com ho fa la gent que viu enfora, o la que s’ha de desplaçar per anar al supermercat?», exposa. I una de les mancances del document actual és una proposta concreta per a solucionar el problema de l’aparcament.
Benejam posa algunes xifres per explicar allò que veu com una necessitat urgent. «Als darrers anys, s’han llevat aparcaments del carrer Josep M. Fivaller, Marquès d’Albranca, Salord i Farnés, i s’eliminaran també els del Camí de Baix i algun dia els de la Plaça des Born. Açò suposa unes 270 places d’aparcament menys. Per contra, diuen que amplien els pàrquings de darrera Loar i de Dalt Sa Quintana, guanyant 250 places. Idò la conclusió és que no només no cream aparcaments, sinó que en destruïm». El portaveu del PP segueix explicant que «la solució del problema de l’aparcament és fer aparcament, però hi ha d’haver voluntat política de fer-los i d’afrontar el problema. On els hem de fer? Deixem-nos ja d’històries d’aparcaments subterranis al centre de la ciutat, que és un tema liquidat i per tots superat, però anam a fer aparcaments dissuasoris. Els podem fer de caire temporal, com tenen altres pobles com Es Migjorn Gran, Alaior o Es Mercadal i quan tinguem el nou Pla General, ja en podrem fer de definitius. També es podria plantejar la possibilitat de fer aparcaments en alçada. Imagina un edifici amb planta soterrani, planta baixa i primer pis, triplicaria la superfície d’aparcament d’un mateix sòl. Solucions d’aparcaments n’hi ha moltes, però has de tenir voluntat d’executar-les. Si no tens voluntat, no les aplicaràs. I aquí no hi ha voluntat política».
Quan es disposi d’aquestes bosses d’aparcament dissuasòries, llavors serà el moment, entén Benejam, de plantejar projectes com el Born peatonal «que és una proposta que duiem tots al programa electoral i que tots volem», o un possible canvi de sentit del Camí de Maó per fer-lo de sortida de la ciutat, com es proposava la passada setmana a aquest setmanari per part d’un grup d’arquitectes i urbanistes.