El Consell de Govern ha autoritzat avui la renovació del conveni subscrit entre la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, a través de la Direcció General de Modernització i Administració Digital, i el Consell Insular de Menorca per fer possible l’intercanvi de dades administratives i documentació relativa a expedients iniciats o resolts en qualsevol de les dues administracions.
L’anomenada xarxa interadministrativa de serveis ha registrat un increment sostingut de consultes en els darrers quatre anys; concretament, a l’illa de Menorca, es registraren prop de 285.000 consultes digitals entre diferents administracions que han evitat l’aportació de dades o documents per part de la ciutadania durant la tramitació dels seus expedients.
Des de 2019, any en què es registraren 40.753 consultes, les comunicacions per aquesta via s’han multiplicat gairebé per tres, de manera que han passat a 60.486 l’any 2020, a 70.401 l’any 2021 i a 113.335 l’any 2022. Aquest càlcul inclou tant les consultes fetes a altres administracions per part del Consell Insular de Menorca i els vuit ajuntaments de l’illa com les rebudes d’altres institucions.
Amb la signatura d’aquest nou conveni, que també es renovarà amb els consells insulars d’Eivissa, de Formentera i de Mallorca, les administracions autonòmica i insulars continuen millorant la xarxa interadministrativa de serveis amb l’objectiu d’aconseguir una administració cada vegada més eficient, sostenible i eficaç que connecti les tramitacions que es duen a terme en els àmbits local, insular, autonòmic, estatal i europeu.
Aquesta eina, que permet la interconnexió entre administracions, és un dels avenços en termes d’administració electrònica més valorats per la població, ja que afecta documents o dades que s’han d’aportar amb molta freqüència en les relacions amb l’Administració, com ara la declaració de família nombrosa (Consell Insular de Menorca) o les dades de padró (ajuntaments).