Espacio Dircom/AMIC– El Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del seu cicle de taules rodones El Mirador Indiscreto, que en aquesta ocasió ha posat la seva mirada a la Intel·ligència Artificial i els seus usos i aplicacions en el món del màrqueting i la comunicació.
El debat ha estat moderat per Andrés Navarro, manager partner a l’agència BeRepublic i membre de la Comissió de Suport de la Junta de Govern de l’organització, i ha comptat amb la participació de Josep M. Ganyet, CEO a Mortensen i professor de “new media” a la UPF, David Lahoz publicitari i expert en màrqueting digital a Tappx, i Oriol Esteban, expert en recopilació de dades amb Intel·ligència Artificial i cofundador i CEO de Camaleonic Analytics.
En la seva intervenció, Josep M. Ganyet ha deixat clar que la Intel·ligència Artificial no substituirà les persones, però aquelles que no aprenguin a utilitzar-la sí que seran substituïdes, i ha aclarit que aquesta tecnologia ha de permetre als professionals del sector ser més eficients.
El columnista de La Vanguardia també va fer referència a les oportunitats que la intel·ligència artificial aporta per trencar barreres lingüístiques i culturals, sobretot amb les llengües minoritàries, posant com a exemple l’elevat ús d’aquestes tecnologies en llengua catalana.
Finalment ha destacat l’eficàcia del nou cercador Bing incorporant el Xat GPT, estalviant temps en un procés de compra comparat amb Google. En aquest sentit, ha explicat que “el repte actual és definir com generar negoci a l’entorn Bing GTP”.
Per la seva banda, David Lahoz ha centrat la seva ponència en les aplicacions de la Intel·ligència Artificial al món del màrqueting i la publicitat. Segons ha destacat, la clau està en el poder de personalització que les tecnologies d’aquest estil poden atorgar al missatge, alhora que ha afirmat que “la publicitat impostada està condemnada a desaparèixer cap a una publicitat més realista”.
També ha demostrat, a través d’exemples, com la Intel·ligència Artificial permet l’automatització de vídeos, el “product placement” virtual i la generació de continguts.
En la darrera intervenció, Oriol Estaban ha destacat la recopilació de dades a través de la Intel·ligència Artificial i la seva aplicació al món de la publicitat, assenyalant que la Intel·ligència Artificial és especialment útil per a la presa estratègica de decisions i assessorament a marques. En aquest sentit, ha destacat que ara “ hi ha la possibilitat de mesurar l’impacte dels patrocinis en esdeveniments com a partits de futbol, carreres de F1 o concerts, així com calcular quins són els millors espais i moment per posar la publicitat en aquests actes”.