La delegació menorquina de Fundació Foment de Turisme (FFTM) de Menorca ha presentat aquest dimarts durant la primera jornada de la fira ITB de Berlín la campanya promocional de 2023 titulada ‘Menorca, l’illa dels petits plaers’, una acció que pretén incentivar, en aquest cas al mercat alemany, a través de les experiències i sensacions de turistes que ja han visitat l’illa.
Durant l’acte celebrat aquest matí a l’estand de Balears s’ha projectat el vídeo promocional que recull testimonis reals de persones que expliquen què és el que els ha captivat de Menorca, mostrant instantànies del seu viatge i enaltint les seves vivències i records com si es tractés d’un àlbum de fotos. D’aquesta manera, els visitants es converteixen en “els millors ambaixadors de Menorca”, segons ha explicat la presidenta del Consell de Menorca i de la FFTM, Susana Mora.
“La nostra finalitat és fer despertar el desig per conèixer Menorca a través de les experiències viscudes per viatgers de diferents nacionalitats”, ha indicat la presidenta, qui ha detallat els principals atractius de Menorca, centrant-se en la seva gastronomia única, la qualitat de les seves aigües, la tranquil·litat que es viu a l’illa, el bon estat de conservació del territori i el gran nombre d’activitats esportives a l’aire lliure que es poden practicar, així com la Menorca Talaiòtica, candidata a Patrimoni Mundial per la UNESCO.
Així mateix, ha destacat també en la ITB Berlín el fet que Menorca sigui la Reserva de Biosfera Marina més gran de la Mediterrània, amb una extensió de més de 500.000 hectàrees i, a més, aquest 2023 celebra el 30 aniversari de la seva declaració com a Reserva de Biosfera en 1993. En aquest sentit, ha subratllat que l’entorn natural “es viu intensament” gràcies a esports nàutics com el caiac, la vela o el busseig, l’observació d’ocells en l’Albufera d’es Grau, fent excursions a cavall o contemplant el cel nocturn certificat amb el distintiu de Reserva i Destí Starlight.
La promoció turística d’enguany reforça campanya llançada el passat 2022, vinculant el destí a experiències autèntiques i de qualitat, entre les quals tenen un paper destacat les activitats relacionades amb el turisme actiu, la naturalesa, la gastronomia i el patrimoni. De fet, la presència de Menorca en la fira alemanya està fortament lligada al plantejament de la FFTM de redistribuir els fluxos turístics i promocionar els productes que diferencien a Menorca i, en aquesta línia, el mercat germànic és estratègic a causa del seu interès pels productes relacionats amb el medi ambient i la pràctica esportiva, especialment el senderisme i el ciclisme, molt arrelats a Alemanya.