La Fundació Foment de Turisme de Menorca (FFTM) ha participat en les jornades Spain Tourism Summit organitzades per Turespaña per a donar suport a la comercialització del turisme espanyol en els mercats dels Estats Units i el Canadà i que s’han celebrat entre el 17 i 20 d’abril a Hotel Victoria Gran Melià de Palma.
En concret, la Fundació ha mantingut reunions individuals amb 75 agents de viatges dels Estats Units i el Canadà, que s’han complementat amb un programa social per a fomentar el networking entre destins i empreses turístiques i els agents presents a les jornades.
Aquest workshop va començar el dilluns passat amb una presentació per part dels representants de Turespaña per a donar a conèixer les principals característiques i tendències d’aquests mercats. Es tracta de turistes amb un elevat poder adquisitiu que viatgen a Europa amb assiduïtat i que busquen conèixer diverses destinacions espanyoles en un sol viatge.
La FFTM s’ha reunit especialment amb petites empreses especialitzades en viatges de luxe. La majoria d’elles ja comercialitzen Espanya, però no coneixien Menorca. D’aquesta manera, des de la Fundació es considera que aquest tipus de reunions són una bona oportunitat per a presentar el destí.
Amb relació a les activitats i experiències que es poden dur a terme a l’illa, els agents s’han interessat especialment per aquelles que ens diferencien d’altres destinacions. Destaca la petició específica per l’oferta musical i s’han mostrat gratament sorpresos per l’àmplia programació de jazz i òpera de Menorca. També han realitzat consultes sobre les rutes i serveis relacionats amb el senderisme i el cicloturisme, a més de sol·licitar informació de cara a organitzar tours a l’illa.
Quant als allotjaments, els agents estatunidencs i canadencs han mostrat el seu interès per l’oferta de 5 estrelles i de luxe, tant en hotels de platja com en agroturismes i hotels de ciutat i, en la gran majoria de casos, l’oferta existent a Menorca encaixa bé amb les seves expectatives.
D’altra banda, la gastronomia i la cultura menorquines també han despertat la seva curiositat i han valorat molt positivament el fet de poder conèixer de primera mà als productors locals.
Com a reforç a la presència de Menorcaa les jornades, la directora insular de Promoció Turística, Laura Ruiz, ha estat present en part del programa social juntament amb representants de PIME i de l’Associació Hotelera de Menorca (ASHOME).
Famtrip amb agents de viatges
D’altra banda, la Fundació i les Oficines Espanyoles de Turisme de Los Angeles i Nova York van organitzar just abans de la celebració de les jornades de Palma un famtrip a Menorca amb la finalitat de donar a conèixer la destinació a deu agents de viatges dels Estats Units i el Canadà.
En concret, els agents van ser a l’illa entre el 14 i el 17 d’abril i durant la seva estada a Menorca van fer una visita guiada a Maó, gràcies a la qual van conèixer Ca n’Oliver, la peixateria i el port. Des d’allí van prendre el ferri fins a l’Illa del Rei, on van visitar la galeria d’art Hauser & Wirth i l’antic hospital militar.
Posteriorment, es van traslladar a una formatgeria, on els van fer una demostració sobre com s’elabora el formatge artesanal amb denominació d’origen Mahón-Menorca i van poder degustar una selecció de productes locals.
Durant el seu viatge, també van passejar per Fornells, van visitar les Pedreres de s’Hostal i una platja de la costa nord, així com un breu passeig pel Camí de Cavalls. Després van esmorzar en el port de Ciutadella, abans de fer una visita guiada per la ciutat per a més tard visitar una platja de la costa sud.
El diumenge es van dirigir al poblat prehistòric de Trepucó per a conèixer la candidatura de la Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial de la Unesco i, finalment, van dur a terme un tast de vins i una visita al Parc Natural de l’Albufera des Grau.