L’objectiu principal de la participació de Menorca a la WTM és consolidar el creixement del mercat anglès. També incrementar el turisme cultural i el turisme vinculat a la natura després de la declaració de la Menorca Talaiòtica com a Patrimoni Mundial per la Unesco i coincidint amb el 30è aniversari de l’illa com a Reserva de Biosfera. A més, la tercera línia de treball de Menorca a la fira consisteix a avançar en la connectivitat aèria amb Londres.
Treballar en la consolidació del mercat anglès
Entre gener i setembre d’enguany han arribat a Menorca 435.794 visitants procedents del Regne Unit. “Aquesta dada representa un augment del 4,63% respecte al mateix període de 2022, quan van visitar-nos des de Regne Unit 415.595 persones. És un increment que ens proposam consolidar i superar”, explica el president del Consell Insular de Menorca i de la FFTM, Adolfo Vilafranca.
“Les dades demostren que el mercat anglès s’està recuperant després de la pandèmia i el Brexit, però encara no hem arribat a les xifres d’anys anteriors”, indica Vilafranca. El 2018, entre gener i setembre, van venir a Menorca 478.519 turistes anglesos, gairebé un 10% més que aquest 2023. I el 2019 es va registrar durant els nou primers mesos de l’any l’arribada de 463.064 britànics a l’illa, afegeix el president del Consell Insular de Menorca i de la FFTM.
En aquest sentit, la delegació menorquina participarà aquest dilluns a l’acte promocional organitzat a l’estand de les Illes Balears per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB).
Menorca, patrocinador oficial dels Travese Creator Awards
Coincidint amb l’inici de la WTM, l’agenda de la delegació de Menorca també inclou una acció promocional a Londres aquest divendres, 3 de novembre. En concret, la FFTM és el patrocinador dels prestigiosos Traverse Creator Awards, que cada any premien alguns dels creadors de continguts de viatge més importants del món.
La gala tindrà lloc a l’espai The Hucksters, a la zona de Paddington, amb l’assistència de prop de 200 periodistes especialitzats, bloguers, youtubers, instagramers i ticktokers principalment de Regne Unit, tot i que també d’altres ciutats europees i del Canadà, i que realitzen contingut sobre viatges, gastronomia, família i estil de vida.
Durant l’esdeveniment, el president del Consell Insular de Menorca i de la FFTM destacarà els atractius de Menorca en un discurs que durà a terme pels professionals de les xarxes socials i els mitjans de comunicació especialitzats que assistiran a la gala. Abans i durant l’acte hi haurà un estand informatiu de Menorca, i durant l’acte se serviran productes gastronòmics de Menorca, com vi i formatge. A més, la gala servirà per a presentar el nou vídeo promocional de la FFTM per al 2024.
“Participar en un esdeveniment d’aquestes característiques com a patrocinadors és fonamental per a posicionar Menorca a l’imaginari d’una audiència clau”, afirma Vilafranca.
Durant la gala es lliuraran tretze premis a creadors de contingut com al millor vídeo, la millor peça escrita, la millor foto, la millor marca ètica i responsable, el millor vídeo curt en TikTok, YouTube Shorts o Instagram Reels i el millor creador revelació, entre altres.
Entre els finalistes dels Traverse Creator Awards estan l’espanyol Iosu López, videoperiodista, reporter itinerant i travel bloguer professional, especialitzat en viatges, cultura i turisme, qui opta a la categoria de millor vídeo cinematogràfic, així com la promotora de turisme de Gran Canària al Regne Unit i Irlanda Katerina Bomshtein, seleccionada com a finalista en una nova categoria d’aquesta edició a la persona de la indústria de l’any, oberta a qualsevol persona que treballi amb creadors de contingut, que acompleixi activitats de divulgació d’una marca o treballi per a un destí.
Amb la participació en la WTM la FFTM enceta un nou calendari d’activitats i accions promocionals que s’estendrà fins a final d’any i durant el 2024. Aquest programa inclou la participació en fires, tallers o viatges de premsa.