L’Aferrada, la trobada de creadors de contingut digital impulsada per l’Obra Cultural Balear, ha fet els primers passos aquest dissabte amb l’objectiu d’esdevenir un punt de connexió dels professionals del sector i promoure la presència del català en aquest entorn. El certamen que tindrà com a escenaris el Teatre del Mari i Ca n’Alcover, a Palma, se celebrarà durant tot el cap de setmana. Els responsables de l’esdeveniment ja tenen inscrites unes 150 persones i preveuen que hi participin tant creadors, com empreses del sectori plataformes amb l’objectiu de generar sinergies i contribuir a impulsar la professionalització de les persones que s’hi dediquen.
L’Aferrada també vol ser espai d’aprenentatge i per això es combinaran ponències d’experts, taules rodones, pòdcasts en directe i moments de distensió amb actuacions musicals.
En declaracions a l’ACN, directora de L’Aferrada, Laia Carrera, ha explicat que pretenen “impulsar la professionalització” dels creadors de contingut digital i unir projectes i persones, possibles contractadors i contractats. “És un espai per fer xarxa en un context tant de diversió com de projecció professional”, ha detallat.
Per Carrera, el sector en auge, però que a les Balears es troba en una fase “més inicial” que en altres territoris com Catalunya. Precisament per aquest motiu, els impulsors volen donar-hi continuitat en un futur.
En conjunt, passaran per L’Aferrada experts com Carles Ortet, Pedro Rojas, Eva Olivares, Arnau Sanz i Josep Moll de la Fuente, i creadors dels diferents territoris de parla catalana: Maria Vallespí, Antoni Guiscafré, Parisio, Clàudia Bunny, Can Putades i Loren Muñoz, entre d’altres.
També s’hi presentaran projectes com EVA, la secció temàtica per als joves de 3Cat; jo.cat, de la Fundació.cat; AMIC NousTalents i AMIC Directes, concurs per a joves creadors de continguts; Gamesports electrònics, canal líder en contingut ‘gamer’ en català; Poblet.info, comunitat de creadors valencians, i la plataforma de micromecenatge L’Aixeta.