Arribar a l’aeroport en transport públic des de Ciutadella, seguirà essent una quimera. Almanco, sembla, fins l’any 2026. S’ha anunciat diverses vegades la famosa línia que podria connectar la ciutat de ponent amb l’aeroport amb un autobús que no fes aturades, el que permetria, per una banda, estalviar temps; i, per l’altra, no haver de fer un transbord a l’estació d’autobusos de Maó que és obligatori des de qualsevol població de Menorca.
És normal, així, que siguin molt pocs els usuaris que emprin el transport públic per anar a l’aeroport. I, qui l’agafa, ho fa de manera irregular. Des del 2018, el contracte públic pel servei de transport que licita el Consell es troba en un estat de limbo, després d’haver esgotat les dues pròrrogues l’any 2020. Sí, sabem que va ser un any complicat de feina per les administracions, amb la pandèmia pel mig. Però no excusa, quatre anys després, que la situació no s’hagi regulat.
I tot, dintre d’un context en el qual, des de les administracions públiques, se’ns anima com a ciutadans a reduir les emissions de CO2 a l’atmosfera. Entre altres accions, emprant el transport públic. Què diferent seria si les necessitats dels qui empren l’autobús -per feina, per anar al metge, o per anar a l’aeroport – s’ajustessin al què realment s’ofereix des de l’administració. És molt fàcil dir que hem de fer “les coses bé” quan es segueixen posant pals a les rodes. En aquest cas, les de l’autobús.