Divendres passat dos membres de la Policia Local de Ciutadella van organitzar una xerrada amb l’Associació de Persones Sordes de Menorca. Hi van assistir una vintena de persones, que havien sol·licitat aquesta trobada per poder conèixer i emprar el servei del 112 (telefònic) en cas de trobar-se en un cas d’emergència.
Des de l’Associació havien manifestat que tenien molts de dubtes de com funcionava el servei telefònic de l’112 per a les persones amb deficiència auditiva i problemes de parla. Des de la Policia Local, se’ls van explicar els recursos que tenien per poder avisar l’112 en cas d’emergència i altres canals per poder-se comunicar amb la Policia Local i altres cossos i forces de seguretat.
En aquest cas, disposen de tres opcions:
- Telèfon exclusiu i gratuït 900 112 100. Les persones interessades s’han de registrar a la base de dades de l’112, recollir la sol·licitud a l’Associació de Persones amb Discapacitat Auditiva o Dificultats en la Parla. També es pot emplenar el formulari al web: http://112ib.caib.es En una situació d’emergència, la persona amb dificultats auditives truca al 900 112 100 i, des de l’112 es rep la trucada. Llavors, s’obre un xat i la persona amb dificultats auditives i el servei 112 es comuniquen mitjançant SMS. En aquest moment, des de l’112, s’activen els serveis d’emergències necessaris (Policia, ambulància, Bombers…).
- La segona opció és via WhatsApp. L’usuari ha de registrar el número 628 424 480 a la llista de contactes del seu mòbil, després ha de facilitar les seves dades mitjançant un missatge de text (nom i llinatges, DNI, domicili…) i manifestar que les vol registrar per tal de fer ús del servei. A partir d’aquest moment, podrà utilitzar aquest servei per comunicar-s’hi amb missatges. Aquest servei és exclusiu per a persones amb dificultats auditives i que s’hi hagin donat d’alta.
- La tercera opció és l’aplicació AlertaCops. En aquest cas, l’usuari ha de descarregar-se l’aplicació en el seu dispositiu mòbil, registrar-se en emplenar els formularis de dades, i validar les dades i activar el compte via SMS. Aquesta aplicació disposa d’un menú molt gràfic per avisar dels diferents tipus d’emergències i és necessari disposar del localitzador GPS actiu del telèfon.
Finalment, i després d’explicar com fer servir qualsevol d’aquestes tres opcions en cas de trobar-se amb una situació d’emergència, també se’ls va explicar la feina que fa la Policia Local i, amb més detall, la nova ordenança de trànsit.
Aquesta trobada va ser molt ben rebuda per part de l’Associació de Persones Sordes de Menorca, alhora que va permetre fer més propers aquest i altres serveis de la Policia Local, que, sens dubte, suposen una major i millor accessibilitat per a tothom.