La consellera Estarellas assisteix a Ciutadella a la Junta Local de Seguretat de les festes de Sant Joan 2024 Emergències del Govern s’ocuparà un any més de l’assessorament tècnic del dispositiu de Seguretat i coordinarà els organismes participants

La consellera de Presidència i Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears, Antònia Maria Estarellas, ha assistit aquest  dimarts migdia per primera vegada a una Junta de Seguretat Local, en aquest cas la de les festes de Sant Joan 2024, convocada per l’Ajuntament de Ciutadella i que ha estat presidida per la batlessa Juana M. Pons. La reunió ha comptat, també, amb l’assist`encia del director general d’Emergències i Interior, Sebastià Sureda. Antònia Maria Estarellas ha assegurat que l’elecció d’intervenir en aquesta Junta de Seguretat ve motivada per la gran rellevancia que tenen les festes de Sant Joan «ja no només a Ciutadella o a Menorca, sinó a totes les Illes Balears», ha afegit.

En el transcurs de la reunió s’ha definit el dispositiu de seguretat per a la propera edició de les tradicionals festes de Ciutadella, que compta des de l’any 2015 amb la col·laboració activa de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques en matèria d’assessorament tècnic amb l’objectiu de garantir la protecció i la seguretat dels assistents a les festes i dels visitants que arriben a Menorca des de diferents indrets. En aquest sentit, segons dades d’Emergències, es calcula que durant les festes de Sant Joan es concentren a Ciutadella unes 35.000 persones i que activitats com els Jocs del Pla arriben a comptabilitzar fins a 20.000 assistents que és el nombre màxim de persones permeses.

Entre les funcions que enguany durà a terme el departament d’Emergències, a més de l’assessorament tècnic, destaquen la coordinació dels diferents organismes participants en el dispositiu, la formació del voluntariat de Protecció Civil, la comprovació de les connexions i dels recursos utilitzats, prestar suport amb recursos humans i tècnics, reforçar el sistema de telecomunicacions i supervisar l’estat de les platges durant les festes.

El dispositiu de seguretat, dirigit per l’Ajuntament de Ciutadella, s’emmarca en el Pla Director de les Festes, on s’hi inclouen tres plans d’autoprotecció (PAU) que determinen la participació i el desplegament del departament d’Emergències i de la resta d’organismes.

La valoració de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, de qui depèn la Direcció General d’Emergències i Interior, és totalment positiva. «Fa molts anys que es fa feina de manera coordinada i és un clar exemple que quan les administracions fan feina plegades i se sumen esforços, els resultats són positius», ha assenyalat la consellera Estarellas que ha assegurat també que està satisfeta amb la gran feina duta a terme per les forces de seguretat i la Policia Local de Ciutadella. Ara, ha dit, cal fer un altre esforç «des de la part política». Això passa per aumentar els recursos humans i materials perquè tothom pugui gaudir d’unes festes segures i en aquest sentit, la consellera Estarellas ha avançat que enguany des del Govern és doblaran els reforços.

Número d’efectius a desplegar

La consellera Estarellas ha explicat que el Govern de les Illes Balears desplegarà enguany un total de 9 persones per a les tasques d’assessorament tècnic. En concret, es desplaçaran a l’illa 1 cap de servei d’Ordenació, 1 cap de servei de Planificació, 1 coordinador de seguretat, 2 tècnics, 1 cap de coordinació de voluntariat, 1 tècnic i un agent de la Unitat Operativa i 1 tècnica de gestió del voluntariat de Protecció Civil. El personal d’Emergències es desplegarà entre 3 i 4 dies abans de l’inici de les festes. A més, des de Mallorca també es desplaçaran 39 voluntaris de Protecció Civil i 38 efectius de Policia Local.

Pel que fa al suport sanitari, aquest s’encarrega a la Creu Roja tot i que des del 061 es reforçarà el servei en les hores nocturnes.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.