L’aposta sostenible de Mercadona pel sector agroalimentari d’Illes Balears ha tornat a ser una constant al llarg de 2023. Així ho reflecteixen les compres de producte local per part de la companyia durant l’exercici anterior gràcies a la seva col·laboració amb més de 45 proveïdors especialistes de la comunitat.
Aquesta relació de confiança mútua, ha permès que el 2023 Mercadona hagi comprat 10,4 milions de quilos de fruita i verdura (patata, ceba, carabassó, tomàquet, meló, pebrot, etc.) a empreses locals com Illacamp, Mr. Chippy, Juan Cladera, Agromallorca o Agromenorca; o que Procam, Companatge i Embotits Raima, entre altres, hagin servit més de dos milions de quilos d’embotits als supermercats de la companyia.
Destaquen també els 1,2 milions de quilos de productes de forn (diferents referències de pa, ensaïmades, empanades, coques de verdures, cocarrois, etc.) que Mercadona ha comprat al llarg de 2023 a proveïdors de Mallorca, Menorca i Eivissa com Ca’s Fariner, Galetes Artesanes de Menorca o Marina Eivissenca.
Aquesta cerca d’un assortiment eficaç, de qualitat contundent i a un preu imbatible forma part del procés de transformació de Mercadona, que al llarg del 2023 també ha continuat avançant en la implantació del seu model de botiga eficient.
En concret, la companyia ha obert un supermercat a Marratxí i ha reformat els situats en Ca Picafort i el Mercat de l’Olivar, per la qual cosa a la fi de 2023 ja comptava amb 37 supermercats eficients del total de 49 que componien la seva xarxa de botigues en la comunitat, un 75%.
Una plantilla de 2.777 persones
Mercadona ha generat 75 nous llocs de treball i ha consolidat una plantilla de 2.777 persones a Illes Balears. La companyia recompensa l’esforç de les seves treballadores i treballadors amb un salari que ha mantingut per sobre de la mitjana del sector (el salari mínim brut d’entrada és de 1.553 euros/mes) i amb la prima per objectius, que va lligada als beneficis de la companyia i al fet que el treballador hagi aconseguit les metes i objectius pactats a l’inici de l’any amb el seu superior. A principis de 2024 va aprovar una pujada salarial concorde a l’IPC amb l’objectiu de garantir el poder adquisitiu de la seva plantilla i mitja prima més per la millora de l’eficiència productiva i de la gestió.
Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia de RSE
En el marc del seu Pla d’Acció Social, Mercadona ha donat en l’últim any 645 tones de productes de primera necessitat a la comunitat. Així, al tancament de 2023 ja col·laborava amb 35 entitats a Illes Balears.
El Projecte Mercadona any rere any genera importants retorns per a tota la seva cadena agroalimentària. Un ecosistema que és motor de creixement i desenvolupament, que aposta per la innovació, que desenvolupa la seva activitat d’una manera sostenible i compromesa mediambientalment, i que està centrat a oferir el millor producte.