L’Ajuntament de Ciutadella aprova l’expedient de contractació de la redacció del projecte bàsic per a la reforma i ampliació del Geriàtric Municipal El projecte inclou la redacció dels plans d'execució i la direcció de l'obra amb un pressupost de 600.000 €

Aquesta setmana s’ha aprovat  l’expedient de contractació per al servei de redacció del projecte bàsic, projecte d’execució, projecte d’activitats i instal·lacions, així com la direcció de l’obra per a la reforma interior i ampliació del Geriàtric Municipal de Ciutadella de Menorca. El contracte, valorat en 600.000 € (IVA inclòs), es licitarà per procediment obert i ordinari, amb diversos criteris d’adjudicació que garantiran la millor relació qualitat-preu.

Aquest projecte té l’objectiu de modernitzar i ampliar les instal·lacions del geriàtric, adaptant-lo a la normativa vigent en matèria de condicions materials i funcionals, i assegurant que es compleixin els estàndards d’accessibilitat i seguretat requerits per aquest tipus de centres. La reforma afectarà la totalitat de l’edifici, fet que permetrà augmentar la seva capacitat i millorar l’atenció als usuaris.

El procés va iniciar-se el 2021, quan es va adjudicar a l’empresa Gabinet Tècnic Menorca SL l’aixecament de plànols de l’Àntic Hospital Municipal, actual Geriàtric, per un import de 9.522,70 € (IVA inclòs). Posteriorment, es va encarregar un avantprojecte a Guillermo Juan Carreras Pons per a les obres d’ampliació, amb un cost de 10.018,80 € (IVA inclòs), que va rebre l’aprovació de la Junta de Govern en sessió extraordinària el 5 d’octubre de 2022. L’avantprojecte va ser considerat conforme amb els usos i serveis proposats, a l’espera del projecte bàsic i executiu definitiu per a l’obtenció de la llicència d’obres.

El Consell Insular de Menorca, mitjançant un conveni de col·laboració aprovat el 4 de març de 2024, ha compromès una aportació de 150.000 € per al finançament de la redacció del projecte. Paral·lelament, la Conselleria d’Afers Socials i Esports del Govern Balear ha concedit una subvenció directa, per la mateixa quantitat, destinada a la redacció del projecte bàsic i executiu, el projecte d’instal·lacions, l’estudi de seguretat i salut i la coordinació d’aquestes tasques.

La contractació del servei es va declarar necessària en sessió de la Junta de Govern celebrada el 17 de juliol de 2024, on també es va determinar que l’objecte del contracte no es dividirà en lots per motius tècnics i de coordinació. La documentació relativa al plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques ha estat elaborada i revisada pels serveis tècnics i jurídics municipals.

Un cop aprovat l’expedient, la licitació serà publicada al perfil del contractant de l’òrgan de contractació, obrint un termini de 30 dies per a la presentació d’ofertes per part de les empreses interessades. La mesa de contractació encarregada de gestionar el procés serà designada segons els termes establerts en els plecs de condicions.

La redacció del projecte, que compta amb un període d’execució màxim fins al 30 de juny de 2025, permetrà una millora substancial de les instal·lacions del geriàtric, que actualment presenta limitacions per a complir amb les necessitats dels seus usuaris. L’Ajuntament de Ciutadella, amb aquesta reforma, reforça el seu compromís de garantir un espai adequat i segur per a les persones grans, consolidant així el seu model de serveis públics orientats al benestar i la qualitat de vida dels seus habitants.

Hauser & Wirth Tardor 2024

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.