La Junta Municipal de Turisme d’Alaior ha avaluat els resultats de la temporada turística 2024, destacant la importància de la col·laboració entre el sector públic i privat per continuar impulsant un turisme equilibrat i sostenible.
Maria García, secretària general de PIME, i Lina Ameller, presidenta de l’Associació de Comerciants d’Alaior, han valorat molt positivament la prolongació de la temporada, amb altes ocupacions al setembre i octubre, gairebé igualant les de juliol. Aquestes dades confirmen que diversificar l’oferta més enllà del model de sol i platja és essencial per a un creixement sostenible. En aquesta línia, Azucena Jiménez, gerent d’ASHOME, ha destacat que la percepció de massificació és errònia i perjudicial, ja que Menorca no pateix saturació, una afirmació que Lina Ameller ha corroborat, insistint que no es pot difondre un missatge generalitzat de saturació quan el comerç d’Alaior no ho reflecteix.
El batle José Luis Benejam ha destacat que “l’èxit de la temporada turística és un èxit compartit per tota la comunitat”, ja que una part important de la població depèn directament o indirectament del turisme. Tot i els bons resultats, remarca que encara hi ha reptes per afrontar i que la col·laboració entre tots els agents és fonamental per gestionar-los. També ha subratllat la importància de promocionar Alaior durant la primavera i la tardor per evitar la saturació estival i consolidar un model turístic sostenible.
Alaior aposta pel turisme sostenible amb resultats positius i reptes de futur La Junta Municipal de Turisme d’Alaior ha acordat transmetre un missatge positiu, destacant que el turisme sostenible és beneficiós per a tota la comunitat. En la Junta Municipal de Turisme celebrada ahir, s’ha valorat de manera positiva la prolongació de la temporada turística, subratllant la importància de mantenir un missatge optimista i de confiança envers el futur del sector. La Junta Municipal de Turisme d’Alaior ha avaluat els resultats de la temporada turística 2024, destacant la importància de la col·laboració entre el sector públic i privat per continuar impulsant un turisme equilibrat i sostenible. Maria García, secretària general de PIME, i Lina Ameller, presidenta de l’Associació de Comerciants d’Alaior, han valorat molt positivament la prolongació de la temporada, amb altes ocupacions al setembre i octubre, gairebé igualant les de juliol. Aquestes dades confirmen que diversificar l’oferta més enllà del model de sol i platja és essencial per a un creixement sostenible. En aquesta línia, Azucena Jiménez, gerent d’ASHOME, ha destacat que la percepció de massificació és errònia i perjudicial, ja que Menorca no pateix saturació, una afirmació que Lina Ameller ha corroborat, insistint que no es pot difondre un missatge generalitzat de saturació quan el comerç d’Alaior no ho reflecteix. El batle José Luis Benejam ha destacat que “l’èxit de la temporada turística és un èxit compartit per tota la comunitat”, ja que una part important de la població depèn directament o indirectament del turisme. Tot i els bons resultats, remarca que encara hi ha reptes per afrontar i que la col·laboració entre tots els agents és fonamental per gestionar-los. També ha subratllat la importància de promocionar Alaior durant la primavera i la tardor per evitar la saturació estival i consolidar un model turístic sostenible. Durant la reunió, Jiménez ha agraït el suport de l’Ajuntament als hotels afectats per la DANA, ressaltant les dificultats que van patir els establiments obligats a tancar abans del previst. Llorenç Cardona Seguí, delegat territorial de la Fundació Bit, ha destacat la necessitat d’impulsar la innovació tecnològica per millorar la competitivitat del sector turístic.
Seguint l’ordre del dia, s’ha confirmat la celebració de la Fira de Turisme d’Alaior a l’abril de 2025, un esdeveniment únic a les Illes Balears, una fita sorprenent tenint en compte que el turisme és el principal motor econòmic de la regió. A més, s’ha anunciat la participació del municipi a FITUR 2025 amb un estand propi, consolidant l’èxit de la col·laboració públic-privada que impulsa la promoció d’Alaior i les seves empreses, i reforçant el seu posicionament com a destinació turística diversificada i de qualitat.
La Junta Municipal de Turisme d’Alaior ha acordat transmetre un missatge de positivisme, subratllant que el turisme sostenible és beneficiós per a tots. L’Ajuntament reafirma el seu compromís amb un model turístic que posa al centre la comunitat que seguirà treballant per ser una destinació de qualitat, atractiva i sostenible, garantint el benestar dels residents i l’èxit del sector.