El Govern ha desenvolupat un nou sistema de signatura no criptogràfica, denominat SignaturaÀgil, per a simplificar i facilitar els tràmits telemàtics amb l’administració. D’aquesta manera, qualsevol gestió en línia amb l’Executiu balear podrà fer-se sense comptar amb un certificat electrònic, de forma més ràpida, segura i sense complicacions.
La Comissió Directora de Ciberseguretat, presidida pel vicepresident, Antoni Costa, s’ha reunit avui en la seu de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació per a aprovar la implantació i desenvolupament d’aquest sistema de signatura no criptogràfica. «L’objectiu principal és facilitar a la ciutadania la formalització de sol·licituds de tràmits telemàtics. Eliminam barreres tecnològiques permetent a un major nombre d’usuaris accedir a serveis digitals de manera senzilla i segura», ha explicat Costa.
Cal recordar que gairebé tots els tràmits amb el Govern de les Illes Balears es poden realitzar de manera telemàtica perquè els procediments administratius s’han digitalitzat per a facilitar l’accés electrònic. El sistema de SignaturaÀgil està dissenyat específicament per a tràmits de nivell de seguretat baix o mitjà, complint amb els estàndards establerts per l’Ens Nacional de Seguretat (ENS). Això inclou una àmplia varietat de gestions, com a sol·licituds d’ajudes o consultes de serveis públics.
Amb aquesta innovació, el Govern de les Illes Balears pretén agilitzar i simplificar els procediments administratius, garantint alhora la seguretat de les dades personals i la integritat de la informació transmesa.
La Comissió, reunida aquest dilluns després de deu anys sense constituir-se, també ha aprovat la política de ciberseguretat de l’Institut d’Estadística de les Illes Balears (IBESTAT). Així mateix, s’ha actualitzat l’estat d’elaboració de la nova política de Ciberseguretat de la CAIB i del Pla de Ciberseguretat que s’està impulsant.