GOB Menorca – Tenim un Govern perillós, per a les persones i per al territori. Fa ja sis mesos que permet construir i legalitzar habitatges en zones de risc.
Això vol dir posar la gent a viure a zones d’alt risc d’incendi, a terrenys inundables, a espais en perill de despreniments. Aquest estiu ha mort gent a Formentera per un despreniment. Fa només sis anys dels 13 morts per inundacions a Mallorca. I tothom veu cada dia la desgràcia de València.
Quan un Govern fa això, s’oblida de la població i només afavoreix expectatives de negocis per revaloritzar terres. L’especulació de sempre, però amb perill de morts.
Eliminar la Comissió de Medi Ambient per convertir-la en un ens unipersonal va en el mateix sentit d’evitar els criteris tècnics que puguin posar seny a la política territorial desbocada de l’actual equip.
A això cal sumar-hi els ingents esforços per premiar als infractors. Des d’una amnistia general al silenci positiu en favor dels edificis il·legals. Balears està vivint una involució que ens torna 40 anys enrere i que fa mèrits perquè qualcú iniciï una investigació penal.
La sessió parlamentària d’ahir, amb l’aprovació de l’anomenada Llei de simplificació i racionalització administratives, va ser un espectacle lamentable que ens deixa en una situació sense precedents de desregulació territorial i perillositat davant la crisi climàtica.