El Consell Insular de Menorca va oferir la setmana passada una formació especialitzada sobre Control de Persona Agressiva, que es va adreçar al personal que treballa en tasques d’inspecció i vigilància, així com al de serveis socials de l’illa, en el marc del seu pla de formació contínua.
Els objectius es van centrar a aprendre a detectar estats d’agitació per avançar-se, saber gestionar situacions de potencial risc d’agressió verbal o física, obtenir estratègies per a la redirecció de situacions hostils amb control verbal i, en cas necessari, aprendre a repel·lir l’agressió i fugir.
El curs es va dur a terme a les instal·lacions de Sa Granja (Maó) en dues edicions: el 19 de novembre, amb 18 participants del sector de vigilància i inspecció, en el qual també hi va poder participar personal del Govern Balear, i el 20 de novembre, amb 21 participants dels serveis socials tant del propi Consell Insular com de diversos ajuntaments de l’illa. Ambdues edicions van tenir una durada de 8 hores i van permetre als assistents adquirir tècniques i coneixements per detectar i afrontar situacions d’agressivitat i agitació de manera efectiva i segura.
L’acció va ser impartida per personal especialitzat en formació d’aquest tipus de situacions i va incloure diversos mòduls, començant per una introducció centrada a diferenciar entre agitació i agressivitat, identificar les fases del procés de reaccions hostils i intervenir de manera ràpida. A més, es va treballar el diàleg tàctic i el control verbal, proporcionant tècniques emocionals i verbals per gestionar de forma efectiva converses en situacions hostils.
La part pràctica del curs, amb simulacions realistes de situacions amb alt contingut d’estrès, va permetre als participants posar en pràctica els coneixements adquirits, en un entorn d’entrenament molt semblant a les condicions reals que es poden donar en el seu entorn de treball.
A través del pla de formació contínua, el Consell Insular de Menorca pretén oferir coneixements i habilitats als treballadors públics per millorar la seva feina diària i, en aquest cas, disposar d’eines de resposta ràpida i adequada en situacions complexes i potencialment conflictives.