Finca es Rafal, Mallorca

La 3a edició del concurs AMIC-Directes tanca el termini creatiu amb una participació rècord de més de 900 inscrits Enguany la implicació de l’alumnat ha augmentat amb un creixement de més del 200% dels grups que han publicat el seu projecte audiovisual, assolint una xifra històrica en el concurs

Més de 900 joves d’entre 14 i 18 anys s’han sumat al concurs de creació de contingut en català, AMIC-Directes, en la seva tercera edició, provinents de 40 centres educatius de Catalunya, País Valencià i Illes Balears. En l’edició d’enguany el Col·legi San José Artesano d’Elx ha estat el centre més participatiu dels territoris de parla catalana amb un total de 119 inscrits.

Aquesta edició ha assolit xifres històriques. Pel que fa a la participació, aquesta ha augmentat un 80% respecte a la 2a edició del concurs, i també hi ha hagut un increment del 200% dels grups que han publicat el seu projecte audiovisual. En total s’han publicat 150 directes i videopòdcasts, assolint així la xifra rècord de participacions en el concurs.

Augment de la participació un 80%

Pel que fa a la participació per territoris, de Catalunya se sumen al concurs AMIC-Directes un total de 485 joves. Si ho desglossem per demarcacions; Barcelona, és la zona on més estudiants participen, arribant als 333 alumnes; seguit de Lleida amb 87 estudiants, Tarragona amb 40 i Girona amb 25.

Al País Valencià s’hi ha inscrit 256 estudiants. Destaquen els 201 alumnes d’Alacant, 43 de València i 12 de Castelló.

Finalment, a les Illes Balears, 181 nois i noies s’han inscrit en el concurs. Mallorca és l’illa amb més participació amb 178 alumnes, i Eivissa amb 3.

La implicació de l’alumnat ha crescut un 200%

Durant aquesta tercera edició s’ha tornat a involucrar als creadors de contingut en català i valencià, els quals han acompanyat a l’alumnat en la creació dels seus projectes durant la fase creativa del concurs a través de la figura dels mentors, on hem pogut comptar amb l’assessorament i ajuda d’Aitor Muñoz (@aitor_altea) i Elia Periwinkle (@eliaperiwinkle), a banda del suport a alumnes i docents través de les píndoles d’aprenentatge. Els participants han hagut de realitzar un directe o videopòdcast d’entre 10 i 20 minuts de forma individual, en parelles o en grups de 3 a 5 persones.

AMIC-Directes, creadors de continguts en català” és el primer concurs que, amb una mirada transversal, anima als joves a formar-se en les noves plataformes digitals, a través de mentories i píndoles d’aprenentatge, amb l’objectiu final de crear un contingut audiovisual en català tenint en compte els diferents aspectes apresos durant el transcurs del termini creatiu. Actualment, es poden visualitzar els projectes publicats de cada grup a través del web www.amicdirectes.cat.

Següents passos: Els finalistes

El concurs ha aconseguit sumar 150 projectes entre tots els participants en les categories d’E-Sports i Actualitat, amb joves tractant temes tan variats com problemàtiques actuals, Nadal, música, els videojocs, les competicions professionals de diversos esports electrònics o les xarxes socials, entre altres. Durant els pròxims dies, un jurat format pels creadors de contingut, i l’organització de l’AMIC s’encarregarà d’escollir els finalistes i guanyadors de cada categoria, a més del docent més motivador/a del concurs. Els millors projectes audiovisuals de cada categoria s’emportaran premis monetaris bescanviables per material escolar i audiovisual.

Organitza AMIC, compromís amb l’educació

L’AMIC, Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, representa a més de sis-centes publicacions en paper, mitjans digitals i audiovisuals fortament arrelades arreu del nostre àmbit territorial, que conjuntament arriben a una tirada en premsa d’1.400.000 exemplars, mentre que en digital superen els 14.000.000 navegadors únics mensuals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.