Menorca s’ha presentat aquest dijous en la fira de promoció turística FITUR com un destí sostenible per a ser visitat durant tot l’any. El Consell Insular i la Fundació Foment del Turisme de Menorca han celebrat la presentació oficial de l’illa. Durant l’acte, el president del Consell Insular de Menorca i de la Fundació Foment del Turisme, Adolfo Vilafranca, ha destacat el gran ventall d’opcions i possibilitats que ofereix Menorca durant els 365 dies de l’any. “Menorca compta amb un paisatge, una biodiversitat, un patrimoni i una gastronomia variada i valuosa. Inclou infinites possibilitats de turisme actiu, així com nombroses cites esportives i culturals d’alt nivell. Oferim plans per a tots els gustos i edats en un marc escènic privilegiat”, ha remarcat Vilafranca.
“No en va, Menorca va ser declarada Reserva de la Biosfera per la UNESCO en 1993, reconeixent el seu excepcional valor mediambiental. Menorca és la llar d’una gran diversitat de flora i fauna. La sostenibilitat és el nostre emblema i l’illa és un tresor natural que convida a ser explorat en calma”, ha afirmat el president del Consell Insular de Menorca i de l’a FFTM.
Vilafranca ha relatat que les activitats esportives i culturals es desenvolupen durant totes les estacions amb una completa agenda al més alt nivell. En el primer àmbit, aquest dijous i divendres es presentaran en FITUR tres competicions nacionals i mundials, com la Copa de la Reina de voleibol, el nou ATP 100 Challenger i el Campionat d’Espanya d’atletisme, que tindran lloc a l’illa.
Durant la presentació, el president del Consell ha remarcat les possibilitats de l’illa per a ser visitada fora de temporada en comunió amb la sostenibilitat. Entre altres, Vilafranca ha recordat que Menorca és Reserva de Biosfera des de 1993 i més recentment Patrimoni Mundial pel llegat talaiòtic. “El nostre patrimoni ens convida a connectar amb les nostres arrels i a entendre millor la humanitat. I aquest patrimoni es complementa amb una variada oferta cultural que aconsegueix tot l’any, amb cites consolidades de música, teatre o art, i espais com el Teatre Principal de Maó o les Pedreres de s’Hostal”. Al seu torn, Vilafranca ha explicat les possibilitats del Camí de Cavalls, “un sender que és una joia per als amants del senderisme, així com un entorn incomparable per a la pràctica de turisme actiu”.
“Som, en definitiva, una destinació que es transforma amb cada estació, oferint activitats per a tots els gustos de manera responsable i sostenible. Perquè volem que Menorca continuï sent un paradís per a les generacions futures. Per això, apostem per un turisme que respecti el medi ambient i la nostra essència, i arribi a l’illa de manera equilibrada durant l’any. Perquè Menorca és un lloc on la naturalesa, la tradició i la cultura es fusionen de manera única. I és el que volem continuar sent”, ha conclòs Vilafranca.
UNA TEMPORADA DE 9 MESOS QUE FUNCIONA
Durant l’acte, la directora de la FFTM, Begoña Mercadal, també ha pres la paraula per a explicar als assistents a l’esdeveniment les bonances i els atractius de l’Illa. “Som un destí que en 2024 ha rebut més de 2 milions de visitants i si volem que continuï desprenent la màgia i l’atractiu propi hem de fer una gestió dels recursos molt conscienciada”, ha dit la responsable de la Fundació.
Acompanyada d’una projecció de diapositives, Mercadal ha explicat que l’estratègia de desestacionalització i ampliació de la temporada a 9 mesos ja dona els seus fruits. “Per aire, al maig de 2024 hem tingut 223.693 passatgers, la millor dada des de 2008, i al setembre han estat 273.175 passatgers. A nivell marítim, al febrer va haver-hi 10.304 visitants mentre que al maig van ser 34.743 visitants”, ha explicat la directora.
Entre les fites que ha destacat Mercadal en la seva intervenció destaquen:
- Connexió anual amb el Regne Unit: EasyJet operarà vols a l’aeroport de Gatwick durant tot l’any, amb dues freqüències setmanals a l’hivern fins a 2027.
- Vols directes a París: Transavia oferirà dues freqüències setmanals des del 14 de febrer, ampliant-se a vols diaris entre abril i octubre.
- Rutes amb Saragossa: Operatives d’abril a octubre gràcies a una col·laboració amb el Govern d’Aragó.
- Noves connexions internacionals entre 2025 i 2027 inclouen rutes amb Lió, Nantes, Brest, Marsella, Belfast, Bournemouth i, en primícia, un vol directe a Milà–Malpensa des d’abril fins a octubre. En l’àmbit nacional, es mantenen els vols directes durant els 12 mesos de l’any amb Barcelona, Madrid, Bilbao, València i Palma.
MENORCA, PROTAGONISTA EN NETFLIX, MOVISTAR + I AMAZON PRIME
Begoña Mercadal ha explicat que Menorca ha protagonitzat entre desembre de 2024 i gener de 2025 una campanya de promoció pionera ja que s’ha convertit en el primer destí que s’ha promocionat a través de tres de les principals plataformes de contingut com són Netflix, Amazon Prime Vídeo i Movistar +. En total, els espots de 20 segons de l’Illa han superat les 600.000 impressions en el mercat nacional.
El pes i la importància en el consum audiovisual de les plataformes Netflix, Prime Vídeo i Movistar + les ha col·locat com tres grans escenaris per a promocionar una campanya que mostra alguns dels encants de Menorca lluny de la temporada alta, posant l’accent principalment en els atractius de l’illa fora de l’estiu.
Així mateix, s’ha posat en marxa una acció de co-màrqueting amb el portal especialista en viatges i experiències turístiques, DESTINIA.COM, per a promocionar Menorca.
Aquesta acció ha comptat amb una pàgina web tipus landing per a mercat nacional durant un mes, una News Letter amb una oferta per a aquesta setmana que ha aconseguit els 500.000 usuaris, una publicació patrocinada en xarxes socials, així com una altra orgànica, presència destacada com a ‘Destí recomanat’ en el menú superior de la pàgina web, Menorca ha protagonitzat el fons de pantalla de la web durant una setmana i ha comptat amb diferents banners específics de l’Illa amb 1.500.000 d’impressions.