FITUR va tancar diumenge una nova edició en què la imatge de Menorca ha viscut, segons els tècnics de la Fundació Foment del Turisme, un canvi de tendència. L’illa ha tancat un complet calendari amb més de 50 esdeveniments, reunions i cites per captar l’interès no només dels visitants finals, sinó també de les agències i de les aerolínies, entre altres, en la tasca d’establir una temporada de 9 mesos que beneficiï tota l’illa. “Alguna cosa ha canviat, l’any passat hi havia aerolínies que no volien reunir-se amb nosaltres o que ho feien amb evidents signes de poc interès, i aquest any han estat les primeres que ens han demanat reunions i que han mirat com podem col·laborar”, explica la directora de la Fundació, Begoña Mercadal.
El president del Consell Insular, Adolfo Vilafranca, ha encapçalat uns dies frenètics de treball acompanyat, entre altres, de la directora insular de Promoció Turística, Juana Mari Pons, i de la directora de la Fundació Foment del Turisme, Begoña Mercadal, així com d’una part dels tècnics de la Fundació. Mercadal valora molt positivament la tasca realitzada en tots els escenaris, “especialment la presentació de Menorca com a destinació que va completar l’aforament de la sala”, així com els diferents esdeveniments esportius que “defineixen un any més Menorca com a destinació esportiva de referència”.
Des de la Fundació apunten que els llaços amb els Estats Units, que van començar l’any passat, “s’han concretat encara més, no només pel nostre interès sinó per la pròpia voluntat tant de les agències com de les aerolínies que veuen en Menorca un producte distint amb un atractiu en alça”.
Un altre mercat que ha fet un pas endavant mostrant interès per descobrir la Menorca que hi ha més enllà de l’estiu i de la temporada alta és el mercat italià. FITUR va ser, precisament, el lloc per anunciar un vol directe a Milà-Malpensa des d’abril fins a octubre, que s’uneix a les noves connexions entre 2025 i 2027 amb Lió, Nanta, Brest, Marsella, Belfast i Bournemouth. “Estem treballant amb agències i empreses d’Itàlia perquè amb les dades de 2024 hem vist que al mercat italià li pot interessar els mesos d’abril, maig i octubre, a més de juny, juliol i agost, que ja tenim constància que Menorca triomfa com a destinació a Itàlia”, precisa Mercadal.