Carpeta Ciutadana CIME

Menorca, un destí segur que atrau el mercat alemany Un estudi presentat a la ITB de Berlín reflecteix que el país germànic és un dels mercats menys estacionals per a l’illa

Alemanya és un dels mercats menys estacionals per a Menorca, ja que els viatgers d’aquest país tendeixen a visitar l’illa a finals d’abril, maig i principis de juny, així com al setembre i l’octubre. Així es reflecteix en un estudi sobre el mercat alemany elaborat per la consultora d’Intel·ligència Turística Mabrian i presentat aquest dimecres a la fira de turisme ITB de Berlín.

L’estudi recalca que “això representa una gran oportunitat per al destí, no només per augmentar les arribades alemanyes durant la temporada mitjana i baixa, sinó també per atreure segments específics que s’alineïn amb el turisme actiu i les experiències de natura i a l’aire lliure”, que són molt demandades pels turistes alemanys. “Això s’alinea completament amb l’objectiu de l’illa d’avançar cap a un turisme més sostenible que arribi de manera més equilibrada a Menorca durant tot l’any”, explica el president del Consell Insular de Menorca i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, Adolfo Vilafranca.

La presentació d’aquestes dades, a càrrec de Carlos Cendra, director de Màrqueting de Mabrian, s’ha complementat amb una introducció al destí a càrrec de la directora de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, Begoña Mercadal.

La radiografia presentada indica que el turista alemany passa, de mitjana, més de 6 dies d’estada a l’illa, una dada superior a la mitjana de la resta de nacionalitats. A més, un dels segments més actius dins el mercat germànic és el de persones que viatgen soles o en parella, fet que anima les empreses a enfocar les seves experiències per satisfer un tipus de turisme que, en general, prefereix allotjar-se en un hotel. De fet, aquesta és l’opció escollida pel 60% dels visitants alemanys, dels quals un 43,5% aposta per hotels de 4 estrelles i un 3,7% per hotels de 5 estrelles.

Els alemanys estan molt satisfets amb la seva experiència hotelera a Menorca, ja que el seu índex de satisfacció hotelera (HSI) supera en 5 punts la mitjana del destí, arribant a un 78,6/100. La satisfacció és especialment alta als hotels de 3 i 4 estrelles, sent els hotels de 4 estrelles els que més superen les expectatives: els hostes alemanys els valoren 10,6 punts per sobre de la mitjana de Menorca.

D’altra banda, Menorca compta amb un Índex de Percepció de Seguretat molt alt per part del mercat alemany, que supera el 94% de satisfacció i que es converteix en un element més que atrau aquest mercat. Mercadal ha volgut posar èmfasi en aquest punt, destacant que “Menorca ofereix, entre altres coses, seguretat, un aspecte del qual no tots els destins poden presumir i que demostra que les coses es fan bé a l’illa”, ha explicat la directora de la FFTM.

A més, Alemanya és el quart mercat estranger més important per volum de despesa en viatges a Menorca: la despesa alemanya a l’illa va créixer un 4,6% interanual el 2024, convertint Alemanya en el quart mercat estranger comparativament més gran en termes de despesa total. L’allotjament representa el 28,4% de la despesa dels visitants alemanys, mentre que les despeses relacionades amb l’alimentació suposen el 34,6%.

Les categories d’allotjament, restauració i alimentació representen les àrees més significatives de la despesa alemanya a Menorca. En aquest sentit, cal destacar que les dades indiquen que els alemanys gasten lleugerament més que la mitjana dels visitants en allotjament, comerços i aliments, mentre que gasten lleugerament menys en restaurants: aquesta composició de la despesa turística suggereix una distribució més equilibrada del consum al territori, un factor clau a l’hora d’analitzar els indicadors de sostenibilitat del destí. Això també planteja oportunitats per diversificar els patrons de despesa dels viatgers.

En resum, l’estudi reflecteix tendències i oportunitats en l’estacionalitat dels visitants alemanys, com per exemple la possibilitat d’explorar encara més entre aquests visitants les opcions de turisme actiu i gastronòmic de l’illa, així com promoure experiències fora de la temporada alta.

Aquest 2025 Alemanya estarà connectada amb Menorca amb vols directes des de Düsseldorf, Frankfurt, Colònia, Munic, Hannover i Stuttgart amb 66.500 places, que suposa un 3,7% més de les que es van oferir el 2024.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.