L’acord es va produir dimarts en una reunió mantinguda entre les parts implicades, on es va decidir fer el canvi aprofitant les modificacions de mobilitat que impliquen les festes de Sant Joan. A més, per tal de continuar millorant l’espai i treballar conjuntament escoltant les necessitats de l’empresa, es van designar interlocutors per part de l’empresa de transports, de l’Ajuntament i del Consell Insular.
A la trobada, presidida pel batle de Ciutadella, Llorenç Ferrer, hi van assistir el regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Pepe Capella; la tècnica del Consell Insular, Gabriela Mir; el cap de la Policia Local, Diego Pastrana; el cap de Mobilitat i Trànsit, Lluís Sánchez; la gerent de l’empresa Torres, Catín Torres, així com el president de la patronal, Joaquim Bisbal Carreño, i el seu secretari, Josep Olives Prats.
Durant la reunió, celebrada dimarts a l’Ajuntament amb els agents implicats, es va acordar fer efectiu el canvi d’ubicació de la parada de troles de la plaça dels Pins a l’Avinguda Josep Mascaró Passarius durant el mes de juny. D’aquesta manera, s’aprofiten les alteracions en la mobilitat a causa de les festes de Sant Joan i després d’haver-se-hi realitzat algunes millores, com l’augment de la freqüència de neteja, la instal·lació de més papereres i aparcaments per a bicicletes, la millora del sanejament dels serveis, la incorporació d’un panell informatiu, el reforç de la senyalització tant cap al centre com en sentit invers.
Finalment, també es va iniciar el procés de licitació per afegir un nou pas de vianants i una nova aturada de baixada de passatgers a l’altre costat de l’Avinguda Josep Mascaró Passarius, amb l’objectiu de millorar la comoditat dels usuaris i facilitar la ruta de les línies de troles, evitant haver de tornar a entrar a la perimetral per deixar els viatgers i continuar la ruta.
Per a l’Ajuntament de Ciutadella, aquest canvi representa una passa més dins el conjunt de gestions i millores que s’estan duent a terme en el marc del pla establert el passat juliol. En paraules del batle, s’agraeix “poder treballar en positiu i de manera ordenada per a la ciutadania, cercant sempre el màxim consens entre totes les persones implicades i demostrant que la previsió i les decisions preses amb rigor tècnic sempre ajuden a assolir els objectius”.
Des dels serveis de mobilitat, assegura l’equip de govern, es continua treballant en diferents tasques, conscients que les millores en la mobilitat i la seguretat del nucli urbà passen per una pacificació del trànsit i que aquest canvi implica la “necessitat constant de facilitar el dia a dia de la ciutadania i dels visitants”. En aquest sentit, ja s’han donat instruccions perquè totes les publicacions turístiques, mapes, plànols i anuncis prevegin aquest canvi. Així mateix, la modificació s’introduirà en els mapes digitals per indicar correctament l’adreça i els itineraris als visitants que utilitzin dispositius mòbils per informar-se sobre la seva ubicació i gestionar millor les seves rutes.