Aquesta setmana us recomanam, gràcies a Vinum Menorca un vi negre molt especial. Es tracta de l’Eneldo Rioja monovarietal d’Ull de Llebre, amb 12 mesos de criança en roure francès i americà, és un vi elegant, ben estructurat i complex. La fruita madura de la varietat Ull de Llebre es complementa perfectament amb la influència de la fusta, aportant-li profunditat i una gran harmonia. Està vinificat a Bodegas y Viñedos Eneldo, a Haro i pertany a la DOQ La Rioja.
TAST
Vista: Color vermell intens, amb tonalitats violàcies brillants, que reflecteixen la joventut i la concentració del vi. Presenta una capa mitjana-alta i una netedat notable, amb una visibilitat clara que denota una bona qualitat.
Nas: Complex i elegant, amb una expressió nítida de la varietat Ull de Llebre. S’hi detecten aromes de fruits negres madurs com les cireres, les móres i les prunes, que aporten una intensitat afruitada característica de la varietat. La influència de la criança de 12 mesos en roure francès i americà es manifesta amb subtils notes especiades de vainilla, canyella i clau, i una lleugera sensació de fum i tabac que prové del roure francès. El conjunt és equilibrat, amb una gran profunditat.
Boca: En boca, el vi és ple i estructurat. Els tanins són suau però ferms, aportant una textura vellutada i agradable. L’acidesa ben equilibrada destaca, mantenint el vi fresc i dinàmic. La fruita madura es fusiona perfectament amb els matisos de fusta, com la vainilla i el coco, que es derivan del roure americà, mentre que els tocs especiats i lleugerament torrats del roure francès afegeixen complexitat i un toc cremós.

MARIDATGE
És un vi ideal per maridar amb carns vermelles, caça, plats de pasta amb salsa o formatges curats, més de plats de peix i bacallà.
Com a bon vi de La Rioja maridarà amb les carns d’anyell a la graella o al forn, a més de carns de vedella i de porc al caliu, a més del conill la brasa o al forn acompanyat d’all i oli.

Plats de caça com els tords amb salmí, les perdius amb col, cegues dins un coc, arròs amb conill del camp, arròs brut amb guàtleres, tords i tudons o un pasteló de perdius.

Acompanyarà una macarronada de carn, una macarronada de carn de porc amb bolets, canons amb conill, fideus amb ratjada o amb gató.
Ideal per a compartir una taula de formatges curats i vells de Menorca, a més dels semis i els de cabre i ovella que elaboren, per exemple, Es Tonedor o Torretrencadeta, entre altres.
Si voleu saber més o comprar aquest vi de bones sensacions aromàtiques, el podeu trobar a VINUM, al Carrer Mariners i Pescadors, 4 del Polígon Industrial de Ciutadella. També podeu visitar la seva botiga on line.