El passat divendres i aquest dilluns hem vist com els negocis locals s’han apuntant a la “moda” del Black friday i del Ciber monday, iniciatives americanes per a fomentar el consum abans de les festes de Nadal amb davallades de preus que poden o no ser més o manco interessants.
També la setmana passada vam publicar l’entrevista sobre la protesta feta pels comerciants de Ciutadella Antiga que van tancar i cobrir els mostradors de les seves botigues per la pujada de vendes a internet per part de molts ciutadans, que ara per ara compren a la xarxa en tost de fer-ho als comerços locals, un fet més que preocupant per a l’economia local.
Des del nostre setmanari veim amb preocupació aquest canvi d’hàbits de consum, com també veim i patim que alguns d’aquests comerços que es queixen de les compres on line, es publicitin a plataformes com instagram o facebook, perquè els hi surt de franc, en tost de fer-ho als mitjans de comunicació locals, bé siguin emissores de ràdio, diaris, setmanaris, etc.
Si volem acabar amb aquests canvis que perjudiquen i molt l’economia local, hem de crear sinergies de suport. No pot ser protestar perquè la gent compra per internet i anunciar-mos per les plataformes on line. Hi ha que tornar a creure amb el comerç, la indústria i els mitjans de comunicació de proximitat, i donar suport als petits empresaris per a fer rodar la roda de l’economia local, sinó de poc valdran aquestes protestes, perquè de la mateixa manera que els comerciants es queixen de les vendes on line, els editors dels mitjans de comunicació ens queixam de que han davallat les campanyes de publicitat perquè el comerç local, prefereix publicitar-se a les xarxes digitals.
És el peix que es mossega la coa, i potser és hora de ser més localistes que mai i apostar pel nostre entorn.