L’estand informatiu ‘Punt Lila’ contra les agressions masclistes i LGTBI-fòbiques a les festes de Menorca ha funcionat aquest estiu per segon any consecutiu. Aquest estand es desenvolupa com una eina informativa, de prevenció i sensibilització sobre les diferents manifestacions de violències masclistes i LGTBI-fòbiques en els contextos públics d’oci, on tenen una alta incidència.
Aquest matí, la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, acompanyada per la directora d’Atenció Social, Pilar Carrasco, ha fet un repàs de l’activitat portada a terme pel Punt Lila durant el passat estiu, on s’ha constatat un augment de persones ateses. En aquest sentit, la consellera ha volgut remarcar que «no només cal assessorar a la persona que pateix una agressió, sinó també a totes aquelles persones que veuen una agressió. Hem de saber donar-lis eines i coneixements de com poden ajudar o acompanyar a la persona que està patint una agressió o que ha estat ja agredida».
Entre els objectius de l’estand es troben dinamitzar el Punt amb tallers que fomentin la sensibilització davant violències masclistes i LGTBI-fòbiques en els contextos d’oci i festiu, fer difusió de la campanya ‘En Formes Part’ del Consell Insular, donar atenció a les persones que demanen informació i avisar als serveis especialitzats sempre en cas que es detecti algun cas d’agressió masclista.
Per portar a terme totes aquestes tasques, s’ha comptat amb un equip fixe i per primera vegada amb una ‘parella itinerant’ que s’ha anat desplaçant per la festa i que han ajudat a detectar més situacions que perjudiquen les festes i a afavorir un desenvolupament més segur i igualitari per a tothom.
En total, enguany es van atendre 3.885 persones, respecte a les 2.187 persones ateses durant les festes patronals de Menorca del 2018. El que suposa un increment del 77,6%. El perfil majoritari dels atesos han estat dones entre 18-30 anys. Entre els municipis, Ciutadella és el que ha tingut més activitat. Pel que fa als tallers, es va obtenir una participació de 150 persones, 53 homes i 97 dones. Cal destacar que la majoria de les atencions realitzades han tingut caràcter informatiu.
De cara a la nova edició del Punt Lila es preveu millorar i ajustar els horaris d’algunes festes a les demandes i necessitats detectades i ampliar el material del Centre Assessor de la dona i altres entitats i serveis per poder accedir i facilitar a les persones que ens demanden informació.