El Govern constitueix la mesa d’internacionalització per potenciar la presència d’empreses de les illes a l’exterior Aquest òrgan es constitueix donant compliment als Acords de Bellver i està integrat pel Govern, a través de la Direcció General de Promoció Econòmica, l’IDI, ICEX i cambres de Comerç


El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha presidit avui la constitució de la mesa d’internacionalització de les Illes Balears, amb l’objectiu de fer visible la presència de les empreses de la comunitat a l’exterior. Aquest òrgan, consensuat en els acords de Bellver, permetrà executar i reforçar els programes i incentius de suport a la internacionalització i modernització tecnològica de les empreses. Per això, la mesa posarà les bases per a l’aprovació, a mig termini, d’un pla d’internacionalització.

L’òrgan està impulsat per la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, dirigida per Vanessa Rosselló, i està composada per diferents representants del Govern (direccions generals de Treball, de Turisme i de Política Industrial), Institut d’Innovació Empresarial (IDI), Consells insulars, Cambres de Comerç, agrupacions de Denominacions d’Origen, UIB, clústers professionals i agents econòmics.

La primera tasca d’aquest nou fòrum de treball serà elaborar el Pla d’Internacionalització de les Illes Balears. Per això es crea un comitè de promoció exterior i diversos grups de feina que concretarà les línies estratègiques, el calendari d’activitats, el seguiment i l’avaluació del Pla, quan estigui en funcionament. Les línies estratègiques per a la
internacionalització són

1. Informació i sensibilització, facilitant informació bàsica sobre la internacionalització i comerç exterior.

2. Formació i competitivitat, per contribuir a la millora de la competitivitat de l’empresa a nivell internacional.

3. Estratègia internacional, que vol facilitar a les empreses la realització i posada en marxa de la seva estratègia internacional.

4. El finançament, fent un acompanyament a les empreses al llarg dels processos d’internacionalització en diferents fases.

5. La presència en mercats exteriors, divulgant i promovent accions, programes i serveis existents per a fer negoci en mercats exteriors per a empreses i sectors productius.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.