
“Algunes persones ens van recomanar no viatjar, vam respondre que hi aniríem perquè altres persones s’estaven arriscant i nosaltres érem els responsables de lluitar contra el virus i els seus brots i hem de donar la cara”, ha continuat el director general de l’OMS, preguntat si s’hauria actuat diferent en el moment de declarar l’alerta internacional.
Per la seva banda, el president del comitè d’emergència de l’OMS, Didier Houssin, ha subratllat la feina que s’ha fet des de l’organisme per frenar la pandèmia i com després de reunir el comitè d’emergència al llarg de la jornada d’ahir van constatar les diferències entre la incidència del virus en les diferents regions sanitàries. “Hem aconseguit molts objectius però els desafiaments són persistents”, ha comentat en la seva compareixença telemàtica en la roda de premsa.
Houssin ha volgut deixar molt clar que “la pandèmia no s’ha acabat” i que els membres del comitè d’emergència continuaran estudiant les recomanacions per si cal modificar-les o completar-les. En aquest sentit, ha apuntat que entre la vintena de recomanacions en les que han treballat hi ha d'”incrementar els esforços en els països fràgils i vulnerables” i interrompre el tràfic aeri, si cal; i l’elaboració de “pautes estratègiques per un retorn segur” per als viatges de passatgers i mercaderies, entre d’altres.
“És molt important perquè suposa crear confiança entre els estats membres”, ha remarcat Houssin, que també els ha reclamat suport a la tasca de l’organisme.