UNICEF reivindica un pacte d’Estat que fixi les bases d’un sistema educatiu post-covid “més equitatiu i resilient” L'organització expressa preocupació davant d'un curs escolar "sense horitzó educatiu"

ACN Barcelona .- UNICEF fa una crida al consens polític i social per aconseguir un pacte d’Estat que fixi les bases d’un sistema educatiu post-covid “estable, més equitatiu i resilient”. Coincidint amb l’inici del curs escolar d’aquí a dues setmanes, l’organització afirma que la pandèmia ha posat de manifest “les mesures urgents” que necessita el sistema educatiu i que reclamen les famílies, els infants i la pròpia comunitat docent per disposar dels mitjans que facin possible una educació “inclusiva i de qualitat” per a tots els infants a Espanya. “Costa tirar endavant un curs sense horitzó: no es pot estudiar, no es pot programar, no es pot conciliar”, assegura la petició que demana unir-se al reclam d’un pacte educatiu.
“La infància a Espanya necessita un Pacte per l’Educació que assenti les bases d’un sistema educatiu més equitatiu i resilient, que permeti que els infants aprenguin contínuament tant en les escoles com a la llar”, assenyala Gustavo Suárez Pertierra, president d’UNICEF Espanya. Segons Suárez Pertierra, els infants no poden “seguir esperant” i cal demostrat que ells són “la prioritat”.

En el context actual i després de l’impacte del tancament dels centres educatius en plena pandèmia els darrers mesos, UNICEF insisteix en la necessitat d’un consens per generar una reforma educativa.

El nou model, argumenten, ha de garantir els recursos suficient del sistema educatiu i assegurar un enfocament “d’igualtat d’oportunitats i qualitat de l’educació”. A més, afegeixen, cal avançar en la gratuïtat “real i efectiva” de l’educació obligatòria.

Segons l’organització, l’emergència sanitària ha aprofundit els reptes als quals ja s’enfrontava el sistema educatiu. A Espanya, remarquen, la despesa pública destinada a l’educació representa el 4,23% del PIB, mantenint la tendència decreixent dels últims anys (el 2010 representava el 4,95%). Per la seva part, afegeixen, la inversió per estudiant (6.582 euros) és inferior a la mitjana de la Unió Europea (7.210).

A més, UNICEF apunta que la taxa d’abandonament escolar arriba al 17,3% situant-se com la més alta de tota la UE i afirma que el sistema educatiu a l’Estat “és desigual, mostra grans disparitats territorials i té poca capacitat d’inclusió”.

Per últim, des de l’organització es refereixen també a la bretxa digital i asseguren que la falta d’accés a un ordinador és gairebé 20 vegades major en les llars més pobres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.