L’escriptora ha destacat és la història d’una dona que se’n va a viure al camp. A Mesa més que retratar el món rural, li interessava parlar d’una comunitat “molt tancada i en certa manera claustrofòbica, on el paisatge hi té un gran pes”. Ha remarcat que l’espai retrata una atmosfera en la qual sembla tota l’estona que passaran coses, tot i que objectivament no està passant molt.
Mesa ha apuntat que no és una novel·la molt llarga i va intentar mantenir la tensió narrativa tota l’estona i això és el que tanta feina li va costar aconseguir. “Era complicat i important, i no per una qüestió de mantenir el lector atrapat ni per fer una trama intrigant. Tot està embolcallat, ha afegit, per un aire d’estranyesa.
La protagonista és cauta i té recels, ha explicat, i confronta tot el que veu amb els seus dubtes. “Ell és un personatge maliciós també”. Ajuden a incrementar la perplexitat i sensació de claustrofòbia de la Nat els personatges que hi van apareixent com el seu llogater, el gos que li regala, la noia de la botiga, el Píter el hippy, la vella Roberta, Andreas l’alemany i els seus veïns. Un dels temes de la novel·la és la cerca en el context d’aquesta comunitat d’un culpable i qui assumeix la responsabilitat .
Els somnis
L’escriptora ha manifestat que ‘Un amor’ és una història que té “molt de la narrativa del somni i no des del punt de vista oníric i surrealista, sinó de les històries en les quals passen coses estranyes i es van enredant”. Ha apuntat que no és que la novel·la sigui un somni, però sí té un component procedent del somni. Ha posat com exemple que ella té un somni recorrent i és que algú entra a casa seva i no un lladre, sinó una persona que t’enganya i de cop està dins de casa teva.
Mesa ha explicat que durant el confinament va aprofitar per escriure, tot i que no sap si el seu pròxim treball es traduirà en una novel·la o un llibre de contes.