Les obres de la carretera general es dividiran en tres trams

Fotografia d’arxiu de les obres al tram Ciutadella-Ferreries, al Pla Verd.

El primer tram es contempla d’Alaior fins a l’Argentina, on s’acabarà la construcció començada; el segon va de l’argentina fins passat Rafal Rubí, on es realitzarà una restauració paisatgística; i el tercer tram és el que arribarà fins a Maó.

El Consell Insular avançarà, per tal de poder executar les obres del tram de carretera que va des de Maó fins a Alaior, el seu pagament. Per mor d’això, des de l’equip de Govern es considera que la manera més adient i efectiva, i que permetrà dotar de major agilitat per fer-ho, és subdividir aquest tram en tres parts. La primera part aniria d’Alaior fins passat l’encreuament de l’Argentina, la segona part aniria des de passat l’encreuament de l’Argentina fins passat Rafal Rubí, i la tercera part serà la que arribarà fins a Maó.

Cal esmentar que la longitud dels trams encara no està definida, ja que es determinarà en funció de la disponibilitat del pressupost per a poder executar-los. És a dir, dependrà de la capacitat econòmica del Consell Insular.

Així, cada tram es farà de manera independent i de forma progressiva, sense que se superposi l’execució d’un tram amb el següent. Aquesta partició en trams permetrà que, si arribat el moment d’executar les obres encara no s’ha signat l’addenda del Conveni amb el Ministeri a Madrid, les quantitats a avançar pel Consell Insular siguin menors i més assequibles.

Quant a l’enllaç a doble nivell davant Rafal Rubí, com ja es fa informar en el seu moment, està previst fer una restauració paisatgística per tal de conservar el patrimoni cultural tan important que s’hi troba en aquesta zona. El departament de Mobilitat està revisant totes les alternatives possibles i, de moment, la que té més força és la de no realitzar cap enllaç en aquest punt i, per tant, no s’hi realitzaria cap intersecció, ni gir a l’esquerra.

Segons les dades recollides de l’IMD, incloses en el projecte del 2012, i les que el departament de Mobilitat ha anat recollint aquest any 2020, s’extreu que els pics de trànsit de cotxes per aquest punt és de 300 cotxes de màxima. Una dada molt baixa de trànsit en carreteres la qual reafirma que no és necessari invertir en un enllaç per a tan pocs vehicles que fan ús d’aquest punt.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.