Aprovat el Pla anual d’Actuació de l’Agència d’Estratègia Turística per a l’any 2021 La prioritat és aconseguir la reactivació turística a les Balears després de la situació de pandèmia viscuda

El Consell de Govern ha ratificat l’aprovació per part del Consell de Direcció de l’Agència d’Estratègia Turística (AETIB) del seu Pla Anual d’Actuació per a l’any 2021. Aquest pla té com a principal prioritat aconseguir la reactivació turística a les Balears després de la situació de pandèmia viscuda el darrer any i que ha afectat greument el turisme i la nostra economia.

Així, mitjançant aquest Pla d’acció, l’AETIB gestionarà un calendari d’actuacions adreçades a recuperar el flux de turistes, posicionar les Illes Balears com a destinació segura en relació amb la COVID-19 i dissenyar i executar un pla de millora de model turístic per a les Illes Balears.

El Pla d’Actuació de l’AETIB per a l’any 2021 es desenvoluparà a través de diferents línies d’actuació d’acord amb els objectius marcats per l’Agència:

1.   Recuperar el flux turístic. Inclou accions com la creació de programes per a reactivar la demanda turística, l’augment de la connectivitat o el patrocini d’esdeveniments estratègics i singulars.

2.  Posicionar les Balears com a destinació turística segura i sostenible. Coordinació d’accions de promoció de les Illes Balears; definició i implementació d’estratègies de comunicació als mercats emissors; desenvolupament d’accions de relacions públiques a nous mercats; creació d’un nou microlloc d’INFOCOVID per a turistes o la consolidació dels segments estratègics de turisme (SET), amb plans d’acció propis que seran aprovats a les assemblees corresponents.

3. Millorar el sistema de coneixement i dades. Generació d’informació de destí i detecció de tendències que facilitin la presa de decisions estratègiques o anàlisi de dades per productes, entre d’altres accions.

4. Millorar la destinació turística, seguint els objectius de desenvolupament sostenible. Participació en els plans de sostenibilitat turística en col·laboració amb la Secretaria d’Estat de Turisme i les entitats locals; desenvolupament de l’estratègia d’economia circular en el sector turístic; disseny i execució de projectes i fons europeus.

5. Incidir en la qualitat i formació com a eixos transversals. Gestió i coordinació d’auditories SICTED com també impuls de programes de formació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.