La Fundació Foment de Turisme de Menorca (FFTM) ha organitzat un acte a Madrid que ha comptat amb la participació de 41 agencies de viatge i 20 periodistes de mitjans de referència.
Durant la vetllada s’ha presentat la campanya “Menorca, lo que nos gusta sentir” i, a través d’entrevistes i presentacions temàtiques, s’ha destacat l’oferta d’allotjaments, de natura i platges, en turisme actiu, cultura i gastronomia que ofereix la destinació perquè els visitants gaudeixin d’unes vacances plaents i segures.
L’interès per Menorca durant aquesta temporada 2021 per part dels turistes nacionals està registrant un increment superior al 80% en comparació al 2019, segons els darrers informes relacionats amb el volum de recerca de vols per viatjar a l’illa entre els mesos de juny a setembre. Madrid, Barcelona i Bilbao son, ara mateix, els punts d’origen on aquest interès és més destacat, a la vegada que augmentem els indicadors com la satisfacció amb la planta hotelera i la percepció de seguretat. Conscients que el mercat nacional tindrà un paper important en la reactivació d’aquesta temporada turística, marcada encara per la incertesa provocada per la pandèmia de la COVID-19, administració i empresaris sumen esforços per promocionar Menorca en el mercat nacional en un acte que es celebra avui capvespre a Madrid previ a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que demà obre les seves portes.
A l’esdeveniment hi assisteixen la presidenta del Consell i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), Susana Mora, la directora de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, i un grup de 10 empresaris representant diferents sectors de l’oferta turística de l’illa: les empreses de turisme actiu; bars i restaurants; empreses nàutiques i dedicades al busseig; del sector agroalimentari; allotjaments i habitatges vacacionals, de turisme d’interior i de l’entorn rural.
Per a Susana Mora, “ara més que mai és important establir sinèrgies i sumar esforços entre sector públic i privat, implicar a tota la societat menorquina per fer possible recuperar quotes de mercat turístic, sempre que les dades sanitàries ho permetin. Per açò és important aquest acte d’avui, perquè Menorca mostri la seva singularitat i la seva manera de ser, no només amb imatges i paraules, sinó amb fets, a través del testimoni i les veus del sector”.
Presentat i conduït per Fernando Valmaseda, CEO en “Miradas Viajeras” i del grup RV Edipress, la vetllada aplega un grup de 41 agències de viatge i 20 periodistes de mitjans de referència com Marie Claire, Elle Gourmet, Woman, Sport Life o Guía Repsol i de suplements i programes especials de viatges d’ABC, COPE, RNE-R5 y Grupo Prisa, entre d’altres.
Seguint tots els protocols i les normes sanitàries, la vetllada vol transmetre emocions i sensacions al públic assistent, compartir la manera de ser dels menorquins, de gaudir dels petits plaers, de l’estil de vida pausat, de la natura i de com la destinació s’ha preparat per transmetre la confiança necessària perquè els viatgers escullin Menorca per a les seves vacances i poder gaudir dels atractius turístics que ofereix l’illa amb tota seguretat.
Durant l’esdeveniment es presenta el vídeo promocional de la campanya “Menorca, lo que nos gusta sentir” a la vegada que es fa referència a com s’ha gestionat la pandèmia i s’ha controlat l’expansió del virus durant tots aquests mesos, tot i el repunt de casos que s’han produït en diferents pics de les onades de COVID-19. També es xerra de connectivitat, de les diferents opcions d’arribar a Menorca des de la península o des d’Europa, però sobretot es xerra d’experiències turístiques. La projecció de vídeos i fotografies de Menorca es combina amb entrevistes als representants polítics i empresaris perquè siguin ells quin expliquin els atractius i tota l’oferta que trobaran a l’illa.
Menorca també es trasllada a Madrid a través del gust. L’esdeveniment finalitza amb un tast de producte local, com el formatge Mahón-Menorca, el vi de la Terra Illa de Menorca o els seus carquinyols.