El Consell de Govern s’ha donat per assabentat de la tramitació per part de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) d’una convocatòria per subscriure convenis de col·laboració de comàrqueting estratègic amb companyies aèries per dur a terme accions publicitàries que reforcin la connectivitat aèria turística de les Illes Balears amb el mercat nacional.
La campanya està dotada amb un pressupost de 2,5 milions d’euros, serà a càrrec dels comptes de l’AETIB de 2021 i l’objectiu és incentivar l’arribada de turistes nacionals i al mateix temps allargar la temporada el màxim possible a les Illes Balears.
En aquesta línia, la iniciativa s’adreça a companyies que operin vols directes des d’Espanya als tres aeroports de les Illes Balears i estableix la condició que les aerolínies participants operin fins al 15 de novembre de 2021, tot amb l’objectiu d’aconseguir un allargament de la temporada efectiu en el mercat nacional, el tercer en importància per a l’arxipèlag.
Amb aquesta convocatòria es pretén millorar la connectivitat aèria de les Illes Balears amb la resta del mercat espanyol i afavorir així l’activitat turística, l’economia i l’ocupació a través de campanyes de comàrqueting estratègic. Es podrà presentar a aquesta convocatòria qualsevol aerolínia en particular o de manera conjunta si estan agrupades en una forma vàlida, com una unió temporal d’empreses (UTE).
Les campanyes estan destinades a promocionar rutes i trajectes ja existents amb qualsevol dels aeroports de les Illes Balears i a impulsar la creació de noves rutes. Estan exclosos d’aquesta convocatòria els trajectes entre illes.
Finalment, les campanyes que duguin a terme les companyies podran tenir els formats següents:
• Publicitat fora de línia: premsa generalista, revistes, ràdio, televisió.
• Publicitat en línia: bàners, blogs, microllocs, etc.
• Publicitat exterior: taxis, autobusos, etc.
• Xarxes socials: campanyes, sorteigs, concursos, etc.
• Relacions públiques: notes de premsa, presentacions, etc.