La peatonalització de la plaça de Born i per tal que aquesta sigui possible ha posat damunt la taula el problema de l’aparcament que està patint Ciutadella i, que s’agreuja el mesos de temporada alta, on hem pogut comprovar no sols la saturació de vehicles cercant on aparcar a la plaça des Born, sinó també a la Contramurada, passeig de Sant Nicolau, Camí de Baix, etc, etc, etc.
Des de l’Ajuntament de Ciutadella s’han de crear dos tipus de borses d’aparcament. Les dissuasòries, destinades als cotxes de lloguer i no residents, fora del perímetre de l’entrada a Ciutadella –extraradi- i després unes noves zones d’aparcament a menys de cinc minuts del perímetre de la Contramurada per als residents, per tal que els que viuen al centre no hagin de deixar el cotxe enfora de ca seva i els que viuen a urbanitzacions o fora del nucli antic hi puguin aparcar sense problema i relativament aprop, perquè aparcar enfora també potser perjudicial per als negocis del nucli antic.
Ciutadella necessita urgentment d’aparcaments soterrats, com el que sembla previst darrera l’OAR, on també hi aniria l’Escola de Música.
Aquests aparcament soterrats han de tenir en compte el fet dels residents i, per tant si són de propietat municipal des de l’Ajuntament s’han de posar a la venda o lloguer places en preferència per als que encara habiten al nucli antic, als carrers per a vianants i que fins ara podien aparcar al Born. Aquesta no és una novetat, ja que és com funcionen la majoria d’aparcaments soterrats, tant si són de titularitat pública, on es fa una concessió a 20/30 anys com privats, que sí els venen en propietat.
De la mateixa manera que està previst l’aparcament soterrat a la plaça de La Pau –darrere l’OAR-, seria bo tornar a posar damunt la taula els projectes anunciats a la legislatura 1991-1995, on també hi havia el de la plaça del Príncep o fins i tot estudiar el que anava des de davant Correus fins a la cantonada de la plaça des Pins amb inici al passeig Sant Nicolau, entre altres com els prevists a la zona de Dalt es Penyals.
Està molt bé que es vulgui apostar per a una nova mobilitat “idíl·lica” amb bicicleta, però hem de ser ben conscients de que hi ha unes necessitats de cotxe ben patents i per tant no podem “obligar” a la ciutadania a fer uns canvis d’hàbits forçats i que potser fins i tot pertanyen a filosofies polítiques.