ACN Barcelona .- La pandèmia ha deixat un consum més saludable, ètic i sostenible, segons la cinquena edició de ‘l’Observatori Shopper Experience’ (OSE) elaborat per in-Store Media. De fet, un 32% dels enquestats està més preocupat per menjar sa ara que abans de la pandèmia i el 24% consumeix productes més saludables. En aquest sentit, un 22% afirma comprar més fruites i verdures, mentre que un 18% comenta que ha augmentat el seu consum de productes frescos. Per la seva banda, el consum de menjar preparat refrigerat ha baixat un 14%. Un 22% dels consumidors afirma que actualment compra productes amb envasos més sostenibles, mentre que el 28% està més preocupat que abans per mantenir hàbits sostenibles en la compra diària.
De la mateixa manera, un 33% dels enquestats està més interessat en donar suport als productes locals en comparació amb abans de la pandèmia.
Més enllà de l’evolució del consumidor, l’informe també evidencia canvis en els factors decisius que influeixen en el consum. El 2016, aquests elements eren bàsicament el preu i les ofertes, mentre que actualment es valora més la comoditat i l’experiència de compra. La sostenibilitat, com l’origen o la iniciativa social dels productes, també ha crescut notablement en els darrers cinc anys.
Per altra banda, un 50% dels enquestats afirma haver reduït la despesa en dinars i sopars fora de casa a conseqüència del confinament i les restriccions. En paral·lel, un 14% afirma haver augmentat el consum d’aliments i begudes i un 21% ha incrementat la compra de productes de drogueria.