Finca es Rafal, Mallorca

El govern espanyol dona llum verda al projecte de llei de serveis d’atenció al client El text fixa un termini màxim d'un mes per resoldre les reclamacions i que l'atenció telefònica sigui gratis

 

ACN Madrid .- El govern espanyol ha donat llum verda a projecte de llei de serveis d’atenció al client. El text aprovat en el Consell de Ministres d’aquest dimarts fixa un termini màxim d’un mes perquè les empreses resolguin les reclamacions dels seus clients i que l’atenció telefònica sigui gratuïta, àgil i personalitzada. La norma impedirà que el servei d’atenció al client generi ingressos addicionals a l’empresa o s’utilitzi per oferir altres productes al client. A més, el temps màxim d’espera no podrà superar un minut per a més del 90% de les trucades realitzades al servei d’atenció al client. Ara, el text serà remès al Congrés i es tramitarà pel procediment d’urgència.
Les empreses que hauran d’aplicar la normativa són de subministraments d’aigua, gas i electricitat, serveis de transport de viatgers, serveis postals, mitjans audiovisuals d’accés condicional i serveis de comunicacions electròniques.

L’associació de consumidors Facua ha criticat el text en un comunicat en què diu que el considera “absolutament decebedor”. Alguns dels elements que critica és que no imposi indemnitzacions si no es compleix el termini d’un mes i que no obligui a oferir un correu electrònic o direcció postal per plantejar queixes.

Facua també avisa que el text permet tallar subministraments de llum, gas, aigua i telecomunicacions per impagament de deute encara que hi hagi una reclamació vigent davant l’administració.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.