La vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, i la secretària d’Estat de Turisme, Bel Oliver, han firmat un conveni en matèria de qualitat turística, què és un factor fonamental de diferenciació i competitivitat del sector turístic. Les dues administracions confirmen així la intenció de cooperar en la promoció, difusió i suport a la implantació de sistemes de qualitat turística i, per tant, de millorar l’oferta de les Illes Balears.
La vicepresidenta Bel Busquets ha destacat que el conveni reforça l’aposta del Govern per l’increment de la qualitat: “Implica una millora dels serveis, un turisme més respectuós i la desestacionalització del sector a les illes, i és, per tant, un pas més cap a la sostenibilitat mediambiental, social i econòmica.”
A les Illes, l’administració turística competent en la gestió i el foment de la qualitat turística és l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), d’acord al Decret 18/2018, de 22 de juny. Per això, és aquesta entitat la que col·laborarà activament amb la Secretaria d’Estat.
La secretària d’Estat Bel Oliver ha explicat: “El conveni signat avui ens permet compartir metodologia i bones pràctiques i alhora recolzar a la AETIB amb la implementació d’aquesta metodologia en les empreses que donen servei a l’oferta turística.”
Segons aquest conveni, les dues administracions compartiran i consolidaran les metodologies de qualitat turística amb les quals treballen, incentivaran l’adhesió d’empreses turístiques als sistemes de qualitat turística i promouran la notorietat d’aquests sistemes. Des de l’any 2000, l’estratègia de l’Administració estatal de turisme ha estat el Sistema de Qualitat Turística Espanyol (SQTE), que inclou diverses modalitats segons si va dirigida a sectors, destinacions, productes, capital humà i embelliment urbà.
Entre les seves competències i amb la col·laboració públic-públic i públic-privada, la secretaria d’Estat de Turisme s’encarrega del desenvolupament de programes que promouen la innovació, la qualitat, la sostenibilitat i la competitivitat dels productes turístics d’alt valor afegit per al client. Així mateix, s’ocupa del foment de noves categories de producte que contribueixin a la desestacionalització i desconcentració de l’oferta.
El conveni entrarà en vigor un cop sigui publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i tendrà una vigència de 4 anys.