La Fundació Foment del Turisme de Menorca i l’Oficina Espanyola de Turisme a Munic organitzen entre els dies 9 i 16 de setembre un fam trip amb 25 agents de viatge del grup RTK (Raiffesen Tour Kooperation) amb la finalitat d’estimular l’arribada de turistes alemanys a Menorca.
El programa inclou activitats d’oci al aire lliure, rutes culturals i propostes gastronòmiques perquè els agents puguin fer-se una idea de totes les possibilitats que ofereix l’illa com a destinació turística. Així, recorreran els centres històrics de Maó i Ciutadella, visitaran la Naveta des Tudons i Torre d’en Galmés, aniran a la platja, faran un tram del Camí de Cavalls a cavall i en bicicleta, descobriran el Llatzeret i la Mola, visitaran un celler i una formatgeria, veuran com es fabriquen les avarques i degustaran la cuina menorquina.
Amb aquesta acció promocional, la FFTM cerca incrementar el coneixement que els agents de viatge alemanys tenen de Menorca per contribuir, d’aquesta manera, a mobilitzar la demanda en un mercat considerat estratègic, tant per la seva capacitat desestacionalitzadora com pel seu elevat nivell de despesa.
Segons ha manifestat Maite Salord, consellera de Promoció Turística: “El turista alemany respon completament al target que interessa a Menorca, no només perquè viatja fora de temporada alta, sinó també perquè se sent atret per conèixer la destinació, fer activitats alternatives a l’oci familiar i al ‘sol i platja’ i viure experiències de qualitat”.
RTK, el gran consorci alemany
Amb prop de 4.000 agències de viatge i un volum de negoci que supera els 3.000 milions d’euros, RTK s’ha consolidat com la principal xarxa d’agències d’Alemanya i una de les més importants a l’Europa Central. A més d’empreses independents, el consorci inclou les cadenes d’agències de FTI, Neckermann Reisen, Mein Reisebüro i TUI Travel Star.