Enguany, la Fundació Foment del Turisme de Menorca ha decidit aprofitar la sevaparticipació a la World Travel Market, que se celebrarà a l’ExCeL de Londres del 5 al 7 de novembre, per fer un acte promocional amb mitjans de comunicació, agències de viatge i touroperadors especialitzats i un objectiu clar: reforçar la imatge de l’illa com a destinació per a la pràctica esportiva.
La presentació, celebrada avui matí a una sala del Soho londinenc, ha comptat amb la participació de la vicepresidenta i consellera de Promoció Turística, Maite Salord, i empresaris del sector, que han defensat davant d’una vintena de periodistes les fortaleses de Menorca per ser considerada “l’illa de l’esport”.
La consellera ha posat l’accent en tres dels efectes positius que aquest segment de demanda té en les destinacions que hi aposten: l’augment de la despesa, l’allargament de l’estada i la desestacionalització. “El turisme esportiu és sinònim de qualitat i sostenibilitat, dos objectius irrenunciables per a una illa declarada Reserva de Biosfera ja fa 25 anys”, ha assenyalat.
Segons les dades esgrimides per Salord, “cada vegada són més els viatgers que tenenl’esport entre les seves principals motivacions, com ho confirma el fet que ja representi el 25% dels ingressos del sector a nivell mundial”. Aquesta tendència creixent, l’impacte positiuen els principals indicadors turístics i els valors naturals que hi té associats fan dels turistesesportius un target prioritari per a la FFTM.
I així ho ha expressat la consellera: “volem posicionar la nostra illa com una destinacióesportiva a nivell internacional”. Una declaració d’intencions que els empresaris presents a l’acte han acompanyat de dades: la celebració al llarg de l’any d’una quinzena de competicions esportives amb impacte internacional, de les quals han destacat les provesque tenen com a escenari principal el Camí de Cavalls, la regata TP52 i el World Padel Tour; la disponibilitat d’una trentena d’instal·lacions esportives de primer nivell on es poden practicar tot tipus de disciplines; i l’existència d’un centenar d’establiments hotelers adaptatsper a aquest tipus de demanda i amb una oferta especialitzada en turisme actiu i esport.
La delegació menorquina ha lliurat material promocional específic i una selecció de productes artesanals als assistents, que al mateix temps han pogut fer-se una idea del potencial de Menorca com a “illa de l’esport” gràcies a la projecció d’un nou vídeo promocional.
Entre el públic hi havia periodistes de National Geographic, The Daily Telegraph, London Economic, Routes News i Irish Times, entre d’altres; redactors de Time Inc., empresa editorial dedicada a la publicació de revistes; bloggers i periodistes freelance reconeguts, a més de responsables d’agències de viatge i touroperadors especialitzats en esports i natura.