L’Àrea de Benestar Social i Família de l’Ajuntament de Maó posa en funcionament el ‘Telèfon de Gent Gran’. Es tracta d’una línia creada perquè les persones majors de 70 anys del municipi rebin informació o orientació sobre qüestiones relacionades amb lels següents àmbits:
– Serveis socials municipals per a l’atenció de les persones grans, tals com el Servei d’ajuda a domicili, el Servei de menjar a domicili, les residències per a gent gran, les ajudes per a la millora de l’accessibilitat, les ajudes per al transport de persones amb mobilitat reduïda, etc.
– Una primera orientació general sobre el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència, i la manera d’accés als Serveis Socials municipals.
– Problemàtiques específiques derivades de la situació d’aïllament o de necessitat de suport social.
– Activitats lúdiques per a la gent gran.
La línia de telèfon respon al número 971 05 11 22, amb horari d’atenció de 8.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres. No es tracta d’un telèfon per atendre urgències. De fet, en el cas que la telefonada no pugui ser contestada en el mateix moment, o quan es faci fora de l’horari abans indicat, la consulta quedarà registrada amb un missatge de veu, que permetrà respondre com més prest millor, i, en qualsevol cas, en un termini màxim de 48 hores laborables.
A l’altra banda de la línia telefònica, personal tècnic qualificat recollirà el motiu de la consulta, així com les dades necessàries de la persona que té la necessitat d’informació o de qui la representa.
La creació d’aquest servei ha anat acompanyada de la distribució d’una carta informativa, així com de 5.000 imants informatius, en els quals apareix el número de telèfon, perquè les persones interessades el puguin tenir situat a un lloc visible. Aquesta iniciativa respon a la voluntat d’atracar els serveis municipals a aquest col·lectiu, de manera que estiguin permanentment a la seva disposició.